Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nivåer på flera bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Hej på alla
Om jag har ett flertal bilder men det är olika mycket ljus/mörka exponeringar. Kan man på något sätt ställa nivån så bilderna blir lika ljusa på samtliga bilder samtidigt.
Ett exempel: Jag ska leverera ett reportage till en tidning och då ska bilderna ha samma nivå.
Hoppas ni förstår min fråga och kan hjälpa mig :-D
/Thomas

Justera nivåer i ett justeringslager som du sedan lägger över på de andra bilderna. Klicka och dra.

men finns det inte något annat?

Har för mig att det finns någon meny där man kan justera. Det är den jag är ute efter.
/Thomas

Justera nivåer i ett justeringslager som du sedan lägger över på de andra bilderna. Klicka och dra.

Inte blir väl bilderna lika ljusa då?
Som jag förstog det så var ju bilderna olika exponerade redan från början.

/Thomas

Det borde i och för sig gå att lägga på ett levels och trycka Auto, för att sedan dra det till övriga bilder.

/Thomas

Du kan alltid pröva Autonivåer. Har du många bilder kan du lägga in funktionen i ett makro och sedan köra makrot på alla bilder.

ANNONS
Götaplatsens Foto