Annons

Nixvue Vista

Produkter
(logga in för att koppla)
janc skrev:
Någon här som har erfarenhet av den och/eller vet en återförsäljare i Sverige ?
Den enda återförsäljaren som jag vet har Nixvue är Dustin. Vilket förvånar mig eftersom Nixvuen verkar vara det vettigaste alternativet än så länge. Dock lite dyr.

janc skrev:
Ett alternativ är kanske Archos
Archos har bara USB, jag vill då inte sitta o tanka över ett par GB med det. Den måste ha en lös adapter för CF-kortet. Känner jag mig rätt kommer adaptern vara bortslarvad/trasig inom en vecka, den kan inte visa NEF-filer, eller RAW för den som kör Canon, den är bara på 20GB.
Archosen är inget alternativ, tyvärr.

Calle S skrev:
Archos har bara USB, jag vill då inte ...

Nej - jag hittade lite användarfeedback på nätet och den var inte positiv. Allmänt strulig att använda och det kändes som den skulle gå sönder inom en vecka...:-(

Då lägger jag hellre till en del pengar och får något som verkligen fungerar. Vistan har fått väldigt bra kritik i de tester jag sett och nu har den även stöd för Minolta RAW vilket gör att mina krav är uppfyllda.

Förhoppingsvis ska väl avskrivningstiden bli ett antal år...

Nu har Scandinavian Photo Nixvue Vista. Jag beställde en under fotomässan i jkpg och den kom idag. 30GB för 5760 + moms (7200). De har inte lagt ut den på hemsidan ännu dock...

Har inte hunnit testa, men för min del känns den rätt, spec med tanke på att finns en Firewire-koppling till den för tömningen till datorn sedan :)

WorldInMyEyes skrev:
Nu har Scandinavian Photo Nixvue Vista. Jag beställde en under fotomässan i jkpg och den kom idag. ...

Grattis :) Jag har haft svårt att hitta en återförsäljare men då är det dags att beställa snart....

Dela gärna med dig av dina erfarenheter när du hunnit testa lite !

ANNONS
Götaplatsens Foto