Annons

Normalzoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Domidus

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har en EOS 400D och ska äntligen uppgradera till en vassare normalzoom. Men det är ju lite av en djungel där ute, så jag behöver lite råd. Det som det lutar mest åt är "Sigma 18-50/F2,8 EX DC MACRO" då det tycks ha fått väldigt goda betyg.
Är det ett bra val, eller finns det något annat som Ni rekommenderar mer?

Tackar på förhand!

jag har den till en 400d och tror nog inte du kan hitta något bättre mer prisvärt. canons 17-55 är bättre, men oerhört mkt dyrare, Canons 18-55IS är ok, men ger verkligen inte samma pling i bilderna. Tamrons variant gillar en del, men är nog inte lika bra utifrån tester, så köp Sigman, begagnad skall den kosta 2500 kr, inte mer, vilket vissa tror.

Den är inte perfekt sigman, men jag tror att den är det mest prisvärda alternaivet just nu. canon 17-40 f/4 är också ett alternativ att överväga. Bättre färger och bättre af är största skillanderna ge gentemot sigman,, men du får beala med ett bländarsteg, högre pris och aningen mindre zoomommfång.

Tack så mycket för era svar!

Jag funderade också på 17-40/4 L, men som sagt, större bländare på Sigman :) (även billigare)

Är det företen stor skillnad med HSM på Sigma? Finnes ju en ny Sigma AF 18-50 / 2,8 EX DC Macro med HSM till Nikon. Min fundering är den möjligtvis också kommer till Canon. Vad tror ni om det och gör HSM någon större skillnad?

Fast... De flesta andra objektiv är ju bättre än kitobjektivet som följde med kameran.... :) Blir nog eventuellt köp nästa vecka ändå.

Cheers!

Tack så mycket för era svar!

Jag funderade också på 17-40/4 L, men som sagt, större bländare på Sigman :) (även billigare)

Är det företen stor skillnad med HSM på Sigma? Finnes ju en ny Sigma AF 18-50 / 2,8 EX DC Macro med HSM till Nikon. Min fundering är den möjligtvis också kommer till Canon. Vad tror ni om det och gör HSM någon större skillnad?

Fast... De flesta andra objektiv är ju bättre än kitobjektivet som följde med kameran.... :) Blir nog eventuellt köp nästa vecka ändå.

Cheers!

Nja, HSM-motor på en liten normalzoom är väl kanske inte nödvändig, även om det är roligare. Sen har ju Sigma precis släppt en ny 18-50 med 2,8 i 18-läget, men sen variabel bländare. Poängen med den är att den har Sigmas bildstabilisering OS, som är jättebra. Priset vet jag inte, men om den presterar bra så är det ju ett vettigt alternativ.

ANNONS
Götaplatsens Foto