Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Norra västerbotten överraskar positivt!

Produkter
(logga in för att koppla)

KalZoom

Aktiv medlem
Min lokaltidning norra västerbotten brukare ha helt okej bilder överlag, och ibland har dom reportage som är riktigt bra. Det verkar dessutom som om den nya chefredaktören tar fotograferna på allvar med en egen hemsida för bildredaktionen.

http://bildred.norran.se/

Gå in och kolla, ni hittar bland annat bilder av min fotolärare från gymnasiet, Roger Nylund.

KalZoom skrev:
Det verkar dessutom som om den nya chefredaktören tar fotograferna på allvar med en egen hemsida för bildredaktionen.

Det är ingen slump. När Sofia Olson Olsén var redaktionschef på Dala-Demokraten så ville hon även där satsa på bilder. Och hon hade ett gäng duktiga fotografer som medarbetare, bland annat Magnus Wennman, som numera jobbar på Aftonbladet. (Precis som en av ledarskribenterna, Åsa Petersen)

Själv hade jag praktik på redaktionen i Falun under några veckor hösten -98, då var Sofia i och för sig bara biträdande redaktionschef men ambitionsnivån var klart uttalad redan då.

ANNONS
Götaplatsens Foto