Annons

Nu är det dax för att byta kamera, men frågan är till vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

SHenriksson

Ny medlem
Hej!
Jag har nu haft min Nikon D60 i snart 4år och känner att jag vill byta upp mig till en mer avancerad och bättre modell. Jag har funderat över en D300s som jag länge har trånat efter men nu när en vän till mig skaffade sig en Canon så funderar jag även på en Canon 60D eller 7D.

Canons modeller har högre magapixel tal och som jag har förstått bättre filmfunktion, men då jag har haft Nikon tidigare så ha jag lite svårt att släppa det.

Någon som vet mer hur modellerna står sig mot varandra i bildkvalité och snabbhet osv?

Tack på förhand
Sofia

Hej!
Jag har nu haft min Nikon D60 i snart 4år och känner att jag vill byta upp mig till en mer avancerad och bättre modell. Jag har funderat över en D300s som jag länge har trånat efter men nu när en vän till mig skaffade sig en Canon så funderar jag även på en Canon 60D eller 7D.

Canons modeller har högre magapixel tal och som jag har förstått bättre filmfunktion, men då jag har haft Nikon tidigare så ha jag lite svårt att släppa det.

Någon som vet mer hur modellerna står sig mot varandra i bildkvalité och snabbhet osv?

Tack på förhand
Sofia
Hej Sofia
Om du bläddrar runt på detta forum kan du se hur många trådar som helst om Nikon vs Canon. Frågan är lika evig (och tröttsam) som PC vs MAC. Du kan läsa hur mycket som helst i dessa trådar utan att få svar på "vilken är bäst".
Gå till en fotobutik och känn på grejerna. Viken kamera känns bäst? Vad har jag för grejer tidigare? Lätt eller tung? Finns andra alternativ? Etc, etc. För bildkvalitén spelar det knappast någon roll om du väljer Nikon, Canon, Sony eller Pentax.
Själv har jag Nikon och är nöjd med det. Har insett att gräset inte är grönare på andra sidan staketet - om man säger så.
Lycka till med ditt val vad det nu än blir.

Anders W

Instämmer

Jag instämmer i föregående inlägg. Alla kamerahus har sina styrkor och svagheter, vilka styrkor söker du? Jag har Pentax K5 för möjligheten att fotografera i dämpat ljus utan blixt ((fint bildbrus).
När du vet vilka behov du har, blir det enklare att hitta rätt. Allt handlar om vad du vill få ut av din nya kamera:)

ANNONS
Götaplatsens Foto