Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu är det väl ändå 5D mkII va?

Produkter
(logga in för att koppla)
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1019&thread=29210559

Detta måste väl vara uppföljaren till 5D som Canon smygstartar reklam för väl? =D

Vad tippar ni att priset kommer ligga på denna kamera när den väl kommer ut?

Ja, konturerna är iallafall extremt lik den nuvarande 5D, så OM det är 5DMKII så har den i princip samma dimensioner som den nuvarande.

Har tagit siluetten från reklamen och gjort den röd. Därefter har jag tagit siluetten från nuvarande 5D och lagt in den som en linje i grönt. Storleksskillnaden på inställningsratten kan bero på att vinkeln på fotografierna är lite olika. Extremt lika siluetter iallafall. Vilket tyder på att det är nya 5DMKII (för dom lär väl knappast smälla upp en ny reklam för gamla 5D...).

Bilagor

• 5d.jpg
    5d.jpg
    21.9 KB · Visningar: 889
Jag tror att de kommer att lägga priset för att konkurrera med Nikon d700, eftersom den koster 27 000 eller nåt så lägger de väl sig strax under. 50d kostar 12 000, så det borde ligga nånstans emellan, men antagligen runt vad en 5d kostar idag, eller strax över, 25 000 är mitt tips, kanske 22 000 eller nåt på de billigaste ställena.

På dpreview-sidan så var det en bild på ett spegelhus (som borde tillhöra den nya kameran) med en skarv på, kommer nya 5D ha pop-up blixt?

Skarven sitter under Canon-loggan (om vi tänker på samma bild) vilket isf skvallrar om att det ej är någon pop-upblixt på huset. Då skulle skarven isf legat ovanför Canonlogotypen om man nu ska gå efter hur det sett ut hittills på Canonkameror.

1500 EUR för en ny 5D

Bara för att hålla elden brinnande så kan jag tala om att en vän till mig har köpt en sprillans ny Canon 5D i Hongkong för 1.500 EUR så nog är det en ny på väg.

ANNONS
Götaplatsens Foto