Annons

NX2 med hårddiskraid funkar ej

Produkter
(logga in för att koppla)

nalleg

Aktiv medlem
jag uppgraderade för ett tag sedan min dator till en raid 1+0 (4 st 500gb) som körs på Vista 64.

Då plötsligt gick det inte längre att efter redigering I NX2 spara i TIFF/JPG. Jag fick ett meddelande "varning 40". Däremot går det att spara till en extern hårddisk.

Frågan är vad det beror på ? en bugg i NX2 eller också att raidkonfigutationen gjorts fel?
Jag har varit i kontakt med Nikon suopport som ännu så länge inte vet vad som är fel

Finns det nån på FS som använder sig av NX2 och med raidkonfiguration som fungerar skulle jag gärna vilja veta det

Verkar vara allmänt.
Jag testade att låta Canons programvara EOS Utility överföra bilder direkt till min NAS, men det vill den inte heller. Eller jo, om jag skickar allt till den översta nivån i mappstrukturen, eller så, men inte om jag vill kunna skilja på bilder som kommer från olika källor, genom att lägga dem under olika mappar. Då vägrar den ta emot sökvägen.
I själva datorn kan jag specificera hur långt ner som helst, men där är det ju varken via nätverk eller RAID.

ANNONS
Götaplatsens Foto