Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ny 35L på G?

Produkter
(logga in för att koppla)

hundraett

Medlem
Köpte Ef 85mm f/1.2L USM tre veckor innan de släppte den nya. Nu har jag beställt Ef 35mm f/1.4L USM och den verkar mkt svår att få tag på. Enligt försäljaren producerar inte Canon den för tillfället. Osökt undrar man om det är en ersättare på gång. Kan det vara så? Någon som vet?

/Rikard

Det tror jag inte, den kan väl inte bli bättre än den redan är.

Önskar att Nikon hade en liknande glugg, hade jag ett Canon system så var EF-35'an den första glugg jag skulle köpa, den är helt grym.

kent.

Nej det kommer ingen ny version av 35:an nu. Det är ett av de relativt nya Canon "prime" objektiven. 85:an var ju ett ganska gammalt objektiv som redan släpptes i slutet av 80:talet.

firren skrev:
Hej

Någon som har koll på vad jag skulle få betala för det med tull och frakt allt som allt? finns väl några trådar om det redan (kanske) så förlåt.

Räkna med ungefär 10ggr varan i dollar.
Så 35:an för $1119 hos B&H blir i runda slängar 11.000:-

ANNONS
Götaplatsens Foto