Annons

Ny EOS 10d för ca 12900:- inkl moms??

Produkter
(logga in för att koppla)

fotoPatrik

Medlem
Ser att www.technikdirekt.de säljer EOS 10d för 12900:- inkl moms.Någon som har köpt detta hus därifrån?
Jag skrev dit och undrade exakt vad som ingår i priset (batteri, laddare etc), men fick inget klart svar från dem.

Vet någon detta, eller har nån erfarenhet av att handla från detta ställe??

/Patrik

Shoppade min 10d från www.ny-camera.net i tyskland. Fungerade bra, leveranstiden var ca 2 veckor och allt gick mkt smidigt. Hamnade på ca 12800 inkl frakt. Garantin gäller i hela europa så det är inget man behöver oroa sig för. Det enda som saknas är en svensk manual...

Problemet är att dom inte har några. (Just nu)
Jag beställde en för ca två veckor sedan och fick leveransbesked i mitten på Januari, så då avbeställde jag och valde BH Photo&Video i USA istället.

Tänk på att Canon inte har Världsgaranti på kamerahus. Köper du ditt hus i europa så gäller garantin även i Sverige.

Jag beställde min från ny-camera.com i Tyskland och blev lovad leveranstid på 4-5 veckor. Men jag erbjöd mig att sätta in pengarna i förskott och då skramlade de fram en kamera på 5 dagar.. Kan rekommendera betalning i förskott med dem. Riktigt bra service har dom, och trevliga dessutom.

pricerunner listar ju mångas åsikter om butiken i fråga, dom flesta verkar ju ha ok erfarenheter medans det har gått lite sämre för en del.

Själv beställde jag ju en S50 därifrån men fick ångest gällande minnestyp och ändrade på det och lite så. Hade innan jag beställt mailat och frågat om A80 och när jag kunde tänkas få den om jag beställde den och några dagar senare kom ett svar om att den inte fanns på lager och att leveranstiden tills dom fick den var 4-6 veckor. Om produkten finns på lager på sidan näms ju inte så det är ju en klar nackdel då man kanske får vänta aslänge eller så hinner den bli billigare någon annanstans.

När jag ringde dit kopplades jag runt tre ggr och fick lyssna på skräpmusik och "bitte warten sie".. dom vill även ha ett fax/inscannad bild med kreditkort och idkort för att skicka beställningen, vilket är lite osmidigt.

När jag har frågat om saker och ting som om S50 fanns på lager så jag inte behöver vänta på den så fick jag inget svar, utan bara uppmaning om att jag skulle skicka in bild på kreditkortet också.

Förhoppningsvis tar dom bort min order som jag bad dom om, och jag kan eventuellt göra om den senare när jag har bilder på båda sakerna och är säker på vad jag vill ha.

Klar fördel är ju priset, eventuella nackdelar är långsam och dålig service (men det är jultider). Skulle helt klart hellre beställa ifrån pixmania eller cyberphoto om dom hade samma pris.

--

oj, hade visst kommit svar nu.. ny-camera låter intressant, skall undersöka dom.

Senast ändrad:
Jag har bara goda erfarenheter utav technikdirekt. Hyffsad leveranstid på ett par veckor från beställningsdagen, men rätt dyr frakt. De verkar ha det mesta hemma, vilket är ett stort plus. Ett stort minus är dock att man inte ser ifall de har grejjorna hemma och att hemsidan bara är på tyska.

Daniel Lindholm skrev:
Jag har bara goda erfarenheter utav technikdirekt. Hyffsad leveranstid på ett par veckor från beställningsdagen, men rätt dyr frakt. De verkar ha det mesta hemma, vilket är ett stort plus. Ett stort minus är dock att man inte ser ifall de har grejjorna hemma och att hemsidan bara är på tyska.
Jag beställde en optik från dom och fick ett mail tillbaka efter påstötning, kan ej tyska men det verkar som om optiken ej finns i lager, hade väntat mig optiken levererad i veckan som gick.
dom har dock inte dragit några pengar på mitt kontokort så där är dom justa.

Jag beställde ett gäng prylar lite tidigare, inkl en 10d från technik.de. Jag har fått orderbekräftelser både från cyberphoto, adorama och zebra media men inget från technik.de. Jag undrar om man ska se detta som ett dåligt tecken och avbeställa på en gång och istället beställa från ny-camera. Någon som vet säkert att dom är slut hos technik.de. Det är nämligen oerhörtviktigt att jag har kameran innan mitten av januari.

ny-camera är engelsktalande. handla hos dem. snabb service och alltid orderbekräftelse med levereansbesked. har snackad med dem flera gånger på telefon. En gång var till och med deras nummer vidarekopplat till en av de anställdas mobiler. detta var efter stängningstid. Men de hjälpte mig ändå så gott de kunde! Det är bra service!

Jag håller med om att det blir lite bökigt när de inte har saker hemma. Oftast tar det ett tag innan man ens får veta det. Dessutom på tyska, så är man inte så bra på det kan det bli svårt att ens förstå att de inte har produkten i lager. Drygt som sagt, när man kanske väntat sig att få veta att den är skickad så får man istället veta att de inte har den hemma. Det är väl enda nackdelen med technikdirekt, just att det kan ta lång tid i kommunikationen i fall att de inte har sakerna hemma.

mrsandin skrev:
ny-camera är engelsktalande. handla hos dem. snabb service och alltid orderbekräftelse med levereansbesked. har snackad med dem flera gånger på telefon. En gång var till och med deras nummer vidarekopplat till en av de anställdas mobiler. detta var efter stängningstid. Men de hjälpte mig ändå så gott de kunde! Det är bra service!
Kollade där också men valde Technikdirekt då jag slipper allt strul med tull och skeppning oversea.
Jag är momsregistrerad så det är enklare för mig att handla från ett EU-land.
Inte sagt att det är fel med US-företag för det.

Fredrik_j skrev:
Jag beställde ett gäng prylar lite tidigare, inkl en 10d från technik.de. Jag har fått orderbekräftelser både från cyberphoto, adorama och zebra media men inget från technik.de. Jag undrar om man ska se detta som ett dåligt tecken och avbeställa på en gång och istället beställa från ny-camera. Någon som vet säkert att dom är slut hos technik.de. Det är nämligen oerhörtviktigt att jag har kameran innan mitten av januari.

Säkert och säkert, men här har du mitt svar från dem som jag fick den 3:e december.
Så faktum är att det blir mer början av Januari än mitten.

"> Dear Sir,
>
> regarding the amount of your order it is not possible to accept
> payment per creditcard
>
> without checking the adress.
>
>
> It is necessary to provide us with a reference.
>
>
> Therefore we need copies of your ID Card and your creditcard via fax
> or scanned as attachment per e-Mail (please choose JPEG).
>
> If you send the copies by fax, please indicate your name and your full

> address.
>
> ** The delivery time will be about 4 weeks. **
>
> Thank you in advance
>
> Best regards
>
> Your TECHNIKdirekt-Team
>