eisgren
Ny medlem
Jag köpte min första systemkamera, Canon 300D tillsammans med Sigma 18-50 1:3.5-5.6 DC och Sigma 55-200 1:4-5.6 DC, begagnade 2006 och de har hängt med tills nu och är än vid liv. Nu har jag blivit klar med pluggandet och kommer förhoppningsvis ha mer tid och ork (och kanske lite mer pengar men inte riktigt än..) till fotandet som har legat lite på is, och skulle vilja uppgradera mig lite plus att sambon kan ta över den gamla. Jag bryr mig inte så mycket om massa funktioner eller att den måste vara supersnabb (eller video), prioriterar bildkvalitet och tålighet - kommer hålla mig till "vardagsfotande", natur och resefotande.
Jag är inne på en begagnad 40D eftersom det finns en hel del till bra pris och folk verkar tycka att det fortfarande är en bra kamera för amatörer. Och kan använda mina gamla objektiv tills jag har råd att införskaffa lite bättre grejer. Verkar detta vettigt? Vad kan jag vänta mig för skillnader egentligen jämfört med min gamla och med nyare kameror i den serien?
Jag är inne på en begagnad 40D eftersom det finns en hel del till bra pris och folk verkar tycka att det fortfarande är en bra kamera för amatörer. Och kan använda mina gamla objektiv tills jag har råd att införskaffa lite bättre grejer. Verkar detta vettigt? Vad kan jag vänta mig för skillnader egentligen jämfört med min gamla och med nyare kameror i den serien?