Alla kameror i den prisklassen är oerhört kompetenta och kommer att kunna leverera jättefina bilder.
Personligen skulle jag i ditt läge mer fundera på vilken TYP av kamera som passar dig bäst, är det en systemkamera där du kan lära dig massor, sätta dig in i hantverket, skaffa en uppsättning objektiv etc, eller skulle kanske en s.k. bridgekamera, eller mer avancerad kompakt passa dig bättre?
Just den frågan, hur mycket tid och intresse du har tycker jag är rätt viktigt, eftersom det är det som gör att lite dyrare systemkameror kommer till sin rätt.
Kanske är det en superzoomzkamera du ska ha, eller kanske en bra sportkamera, eller kanske någon kamera som är bra på att filma? År storlek och portabilitet viktigt?
Att bli nöjd tror jag ofta handlar om att veta vilka egenskaper man prioriterar, och sen hitta en kamera som matchar det, men som sagt, alla kameror i den prisklassen är bra, men de är olika bra på lite olika sått.
När det gäller just t.ex bilder på barn tycker jag själv att saker som snabb uppstart, bra batteritid, hyfsat väl fungerande autofokus, fina hudtoner direkt ur kameran, lättanvänd (relativt sett) wi-fi-lösning är viktigt, enkel och väl fungerande filmning, pekskärm skulle jag nog också se som krav.
En kamera jag själv är svag för är t.ex Canon 70D som tickar i de flesta av de boxarna. Nikons modeller kan erbjuda i princip samma sak, beroende på modell, och i de fallen kanske lite bättre landskapsbilder rakt ur lådan, men kanske lite svagare på filmning osv, dvs. små skillnader där det ena eller andra är bättre. Självklart ska man också titta på spegellösa storsäljare som Sony A6000, liksom utbudet från Panasonic, Olympus, Fuji etc.
Och, gå in i en välsorterad affär med kunnig personal och be att få känna lite på grejerna. Att man tycker en kamera känns bra i handen, har intuitiva reglage etc är också viktiga saker som det är svårt att läsa sig till.
Sist men inte minst. Skaffa Lightroom. Det kommer göra dina bilder bättre, vilken kamera du än köper.