Maxieboy
Aktiv medlem
Teodorian skrev:
Sigma (främst) har en gyllene möjlighet att börja ta fram bra FX-alternativ. De har ju precis "börjat" med det i och med 50/1.4. Förhoppningsvis kommer det en mängd nya bra Sigmagluggar framöver. Tyvärr verkar de två nya telezoomarna (120-400 och 150-500) inte hålla måttet optiskt sett.
Det ær ju bara en fråga om vilka mått dem behøver hålla till en fjærdedel av priset.
Jag tycker att det stælls orimliga krav i førhållande till pris. Førr kunde folk ta fina bilder med manuella objektiv som hade størsta blændare 5,6.
Idag kræver folk ISO3200 och VR på ett 1,4 objektiv, till Sigmapris ungefær och fan ta dem om det inte ær lika skarpt som ett 50mm/1,8 från Nikon.
Jag tycker inte att man skall sitta nøjd men någon sans får det ju vara på habegæret på lågprisoptik. Ær det bristen på tid som pressar upp kvaliet och efterfrågan på bættre bildkvalitet. Har vi inte længre tid att ta om en bild som inte blev bra direkt från børjan i Autolæge? Ær vi inte då lite lata?
Skoj i allafall att Nikon vill satsa på ALLA sina kunder och inte bara på Proffs eller rena nybørjare. Det finns många som sitter fast mitt i træsket och kænner glædje nær det kommer grejor i den klassen också.