Annons

Ny tävling?

Produkter
(logga in för att koppla)

lancelot

Aktiv medlem
Hej!

Jag är lite nyfiken på om det kommer någon ny fototävling inom kort. Hur ofta brukar sådana dyka upp?

Med kameran i hand...
David

Ni skulle inte kunna få tag i någon sponsor som kan fixa till ett riktigt pangpris i 10-15 000-kronorsklassen eller så där också? Med den medlemskader som nu är borde det väl gå eller är företagen så förbaskat snåla idag?

Graal skrev:
...riktigt pangpris i 10-15 000-kronorsklassen...

Det vore ju helt okej, men jag tycker faktiskt inte att priset är sååå viktigt.
Fler tävlingar istället. Ganska kul med abstrakta saker, men jag vill nog ha mer konkreta grejor, som ägg hade vi ju en gång.

I vilket fall, fler tävlingar!

Jag tror priset är viktigt för att stimulera att anstränga sig extra mycket. Men givetvis är det inte huvudanledningen till att jag jag fotograferar. En sajt som t.ex Rangefinderforum har haft några tävlingar och där har priserna sponsrats av företag som fått lite extra uppmärksamhet på sidan. Priserna har legat i klassen 15-20 000 kronor trots att medlemsantalet bara är en bråkdel av fotosidans.

Ett fint pris

Ett fint pris att tävla om vore t.ex. x-antal sponsrade utskrifter från t.ex Crimson, Kodak eller något liknande

Knivigt...

Tävlingarna är ett känsligt kapitel tycker jag. Bilder som (allmänt sett) bara är vackra får långt fler röster än de bilderna som de facto följer tävlingsreglerna. Är det någon som håller med?

Re: Knivigt...

Artificiell skrev:
Tävlingarna är ett känsligt kapitel tycker jag. Bilder som (allmänt sett) bara är vackra får långt fler röster än de bilderna som de facto följer tävlingsreglerna. Är det någon som håller med?

Hmmm... ja, jag kan hålla med dig (till viss del). Kanske vore en idé att man eventuellt borde få sända in bidrag som vanligt, men att någon "jury" får i uppgift att välja ut (e x e m p e l v i s) 20 bidrag som de tycker håller sig till reglerna och som dessutom de tycker förtjänar högst poäng. Därefter borde dessa 20 bidrag få visas publikt så att samtliga medlemmar får rösta på sin favorit. Lite som... Melodifestivalen (även om jag tyckte Andreas Johnson borde ha vunnit) haha =)

Re: Re: Knivigt...

lancelot skrev:
Hmmm... ja, jag kan hålla med dig (till viss del). Kanske vore en idé att man eventuellt borde få sända in bidrag som vanligt, men att någon "jury" får i uppgift att välja ut (e x e m p e l v i s) 20 bidrag som de tycker håller sig till reglerna och som dessutom de tycker förtjänar högst poäng. Därefter borde dessa 20 bidrag få visas publikt så att samtliga medlemmar får rösta på sin favorit. Lite som... Melodifestivalen (även om jag tyckte Andreas Johnson borde ha vunnit) haha =)
Ingen dum idé faktiskt!

ANNONS
Götaplatsens Foto