Annons

Nya CF-kort på G...

Produkter
(logga in för att koppla)
En adapter blir nog svårt med tanke på att det nya kortet är mindre på alla ledder utom den minsta (tjockleken).

Skulle hellre säga "Dags att hålla hårt i dom kort man har" :) Såvida man har kameror som använder CF kort. Fast det är nog knappast någon panik

Jag köpte nyligen 3 st Sandisk Extreme Pro kort (16 GB) för 65,99 USD styck. Men de kommer ju inte att fungera i nya kameror. Hur kul känns det!? Visst jag fick dem för ett mycket bra pris men jag hade tänkt att använda dem i många år framöver men nu ser det ju inte ut att bli så. Såvida jag inte behåller nuvarande kamera i 10 år.

Jag köpte nyligen 3 st Sandisk Extreme Pro kort (16 GB) för 65,99 USD styck. Men de kommer ju inte att fungera i nya kameror. Hur kul känns det!? Visst jag fick dem för ett mycket bra pris men jag hade tänkt att använda dem i många år framöver men nu ser det ju inte ut att bli så. Såvida jag inte behåller nuvarande kamera i 10 år.

Du brukar inte behålla gamla kameror som backupkameror då? Isf kommer du ju ha nytta av de gamla korten länge till.

Det är överlag bra att slänga bakåtkompabilitet åt skogen och byta till något bättre då och då. Hade PC-branschen tänkt likadant hade vi inte suttit på sunkiga jävla X86or fortfarande.

Det är överlag bra att slänga bakåtkompabilitet åt skogen och byta till något bättre då och då. Hade PC-branschen tänkt likadant hade vi inte suttit på sunkiga jävla X86or fortfarande.

Ja och kamerorna hade varit kompatibla med 1,44 mb disketter som de hade en gång i tiden! Eller kanske till och med kassettband :)

ANNONS
Götaplatsens Foto