Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
Biber skrev:
MOTIVERA att det är fånigt med ANVÄNDARNAMN.
Inte att VISSA användarnamn är fåniga.
Du säger ju själv att en tradition ska följas om den är bra. Många har nytta av den här s.k. traditionen, är den inte bra då? Eller är den inte bra för att du personligen inte gillar det?
Sorry Jonas, jag skriver inte så fort. Varför en sak är fånig? Jag tycker det ger ett fånigt intryck helt enkelt. Handlar väl bara om personlig tycke och smak. Förklara gärna för mig vad som är oumbärligt med nicks?
Om du kan visa på något praktiskt och inte bara hänvisa till historisk tradition på internet ändrar jag mig.
 
Nick vid bilder

Jag har tänkt på det massor av gånger.
Ser jag en bra bild trycker jag alltid på fotografens namn för att få se hans nick.

Det skulle funka sämre vid bilden, inte lika gott om plats där som här.

Har hittills bara hört ett enda argument av en enda person som vill ta bort nicken: "De är töntiga".

Sen att restan av medlemmarna vill ha kvar dem av många olika anledningar verkar kvitta.

Så varför kör ni inte bara en omröstning (poll) på förstasidan och får det hela avklarat?

Daishar
 
Några sökningar:

25 st Fredrik Johansson
14 st Fredrik Andersson
5 st Linda Johansson
7 st Linda Karlsson

Fast nu ska jag göra sushi i stället och se om nicken är tillbaks sen när jag ätit;)
 
Jag kan bara svara för mig själv och under bilderna kommunicerar man inte på samma sätt. Där kommenterar man bilden och för mig kvittar det faktiskt vem det är som tagit den.

I forumet däremot är det trevligt att kunna hålla isär folk och veta vilka det är man pratar och diskuterar med. Om jag då ena dagen diskuterar med en "Sven Nordgren" och nästa dag en "Sven Nordström" så kommer risken att jag blandar ihop folk vara betydligt större än om de har sina unika nick...
 
Biber skrev:
I forumet är det intressantare att veta vem som skriver vad.
I bilddelen tittar man på bilderna snarare än namnet för det mesta (jag gör iaf så).

Men om du vill veta _vem_ så är väl Namnet och inte Nicket det intressanta!? Eller?
 
elmfeldt skrev:
Är det ingen som har åsikt om varför det inte varit viktigt med nick i bilddelen av fotosidan. Där verkar ju ingen ha saknat nicket. Varför? Eller?
Varför inte ta bort namnet helt vid bildkommentarer? Det har diskuterats många gånger tidigare. Främsta argumentet var om jag minns rätt att kommentarerna skulle relatera endast till bilden och inte till fotografen.

Kanske därför det inte spelar roll om man kan identifiera fotografen, de flesta bryr sig helt enkelt mest om bilden. Känns sunt att inte så många reagerat.
 
elmfeldt skrev:
Men om du vill veta _vem_ så är väl Namnet och inte Nicket det intressanta!? Eller?
Nicket _ÄR_ identiteten i detta kontext.
Jag har ingen aning om vem 99.99% av medlemmarna på fotosidan är i andra sammanhang, även om jag vet för- och efternamn.
 
müsli skrev:
Nicket _ÄR_ identiteten i detta kontext.
Jag har ingen aning om vem 99.99% av medlemmarna på fotosidan är i andra sammanhang, även om jag vet för- och efternamn.

Helt rätt! I _verkligheten_ skulle du iaf haft ett ansikte till alla dina 25 John Doe's att skilja dom på. Här får man istället lita på (de innan så tillförlitliga) nicken.
 
elmfeldt skrev:
Men om du vill veta _vem_ så är väl Namnet och inte Nicket det intressanta!? Eller?

Nicket är bra mycket viktigare än namnet. Skiver jag ett inlägg finns det 3st Maria Berg att välja på. Att klicka på medlemsprofilen för att se vem av mariorna som skrivit inlägger verkar mycket krångligt.
Jag känner igen folk via deras nick, inte via deras namn, vart dom bor osv.

Ska det vara så att nicket inte syns får man väl lägga till det i sitt namn så folk förstår vem som skrivit vad....
 
Vi som saknar våra nick kan ju alltid lägga till vårt nick inom parantes eller citationstecken, tills vi får tillbaka nicken dvs. (tack mollan)
 
daishar skrev:
Vi väntar fortfarande på ett bra argument från dig Oscar.
Jag har lite svårt att svara på alla era inlägg vilket jag hoppas ni förstår. Av princip tycker jag att man ska stå med sitt namn så långt det är möjligt. Att en 15-åring känner sig häftigare när han kallar sig Blueprint är en sak. Om nicksen har en praktisk funktion ska de självklart vara kvar, annars inte.Om de inte tillför något pratiskt är de bara löjliga. När jag skriver om nicks menar jag självklart bara ordet och inte personen bakom ordet...:)
 
ANNONS