Annons

Nya iMacen från Apple!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har planer på att köpa nya Imac m. 24" skärm.

Enl. spec. har skärmen en betraktningsvinkel på 178/178. Kan man tolka det som att det är en va- eller rent av en ips-.

Har försökt få fram mera info om skärmen men inte lyckats.

Jag är inte 100% insatt i området skärmar. Men vad jag förstått är det ips- skärmar som passar bäst vid fotoredigering, rätta mig om jag har fel.

Av utrymmesskäl kan jag inte ha en stationär dator och välja skärm till den. Därför hade jag hoppats att Imac skulle vara ett bra alternativ. Men efter att ha läst tråden blir jag fundersam. Har möjlighet att låna Spyder kalib.utrustning av en kompis och tänke kalibrera med den.

Ge mig lite goda råd innan jag beställer.

Var köpa/beställa iMac?

Planerna var att köpa en iMac i oktober/november men ibland kommer verkligheten ikapp fortare än beräknat, just nu i form av en hårdisk som vägrar visa sig.

Har bestämt mig för en iMac24 så den diskussionen behäver vi inte ta här.

Nu till fråga ett: -Var köper man en iMac när jag bor i Nyköping. Att åka till Stockholm är inget problem, men vilken butik?

Fråga två: -Om jag beställer idag, vad får jag för OS? Kommer jag att få betala extra för uppgradering från Tiger till Leopard (i så fall väntar jag).

Win till Mac

Om jag vill klämma och känna på en iMac24, vart går jag då???

Hitta en försäljare som kan övertyga mig varför jag ska gå från Win till Mac!

Har läst igenom denna tråden och måste säga att jag finner diskusionen ganska intressant. Den billigaste 1900*1200 pixlars skärmen från Eizo kostar 15600kr. Det är ungefär lika mycket som den billigaste 24" imacen 16000kr. Att jämföra prestandan och avråda från imacen pga skärmen inte är i lag med skärmar som är lika dyra som imacen är ju ganska meningslöst.

Jag arbetar inte proffesionellt med foto och äger ingen imac så min röst kanske inte räknas men jag tror att imacen är ett grymt bra köp om man vill ha en framförallt smidig men också ganska prisvärd datorlösning som dessutom fungerar med både Windows och MacOSX. Att sedan köpa till en extern skärm kanske man gör när/om man känner behovet.

//Mårten

ANNONS
Götaplatsens Foto