Christoffer Glans
Aktiv medlem
Tyckte mig höra att Sigmas fasta objektiv är något skarpare än canons... kommentar? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var hörde du detta? Jag funderade på Sigmas ljusstarka (f/1,8) vidvinklar ett tag, men valde bort dem då skärpan verkade dålig på full bländaröppning. Valde istället Canon 20mm f/2,8 som var hyggligt skarpt. Men Sigmas riktigt korta brännvidder verkar prisvärda.Christoffer Glans skrev:
Tyckte mig höra att Sigmas fasta objektiv är något skarpare än canons... kommentar?![]()
gunau skrev:
Vad tror ni om tanken på att man lanserar 5-600 mm L optik med IS och DO? Det verkar ju vara lite av en trend och med bättre kunnande kanske man kan få upp skårpan till riktig L-nivå? Vad tror ni som är merinsatta om detta? /gunnar
Jag tror det kommer. Som det är nu känns DO-teknologin lite "bortslösad". Det är ju på ett 600mm f/4 som den mindre storleken och lägre vikten verkligen skulle vara avgörande.gunau skrev:
Vad tror ni om tanken på att man lanserar 5-600 mm L optik med IS och DO? Det verkar ju vara lite av en trend och med bättre kunnande kanske man kan få upp skårpan till riktig L-nivå? Vad tror ni som är merinsatta om detta? /gunnar
Jeppe skrev:
Tror de fasta objektiven står för en mindre försäljning. De fasta som Canon har skulle dock behöva sig en upphottning kanske a´la Sigma (ny multicoating och ny klädsel).
Skulle vilja se :
EF 24/1.8 USM
EF 35/2.0 USM
Jeppe skrev:
Inte i den regionen som du väljer ibland
Canon har nu:
16-35/2.8L - 17-40/4L
24-70/2.8L - 24-105/4L IS
70-200/2.8L (IS) - 70-200/4L
Jag ser inte vart Canon skulle stoppa in fler.. de har nog fullt upp att åtgärda 24-105rna.
Kom igen nu Christoffer.. välj ett...det blir bra