Annons

nya objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

philip svensson

Aktiv medlem
de flesta minolta ägare med mig har nog märkt att fotobutikerna börjar få slut på konica minolta objektiv. är det någon som är så informerad att den kan säga om sony kommer att börja tillverka objektiv med konica minolta fattning och när? när kommer det finnas konica minolta objektiv i fotobutikernas lager igen? känns nästan lite dumt att ha köpt KM5d nu nyligen... gillar den, underbar men objektiv finns ju knappt nu längre. fick just besked från alla butiker som säljer sigma 70-300 DG att de kommer in i mitten av maj. lite synd det här tycker jag. på en sån trevlig kamera tillverkare

Köp begagnat!

Visst det kan vara svårt att hitta ny optik till Minolta idag, men det finns en lösning även på detta problem! Om du börjar söka igenom begagnat börserna på ex. Fotosidan, Blocket och Tradera så kommer du att hitta många bra och billiga objektiv till Minolta, jag har sett en del riktigt fina Minolta objektiv för vrakpriser. De flesta Minolta objektiven håller mycket hög optisk klass men läs igenom lite recensioner här på Fotosidan innan du köper något så får du rätt bra vägledning om optikens prestanda.

OBS! Undvik Konica optik de passar inte på Konica-Minolta AF eller Minolta kameror

Senast ändrad:
Gammal Konica-optik till 5d/7D?

Hej,

ursäkta att jag hoppar in... Har en undran som är relaterad till ämnet: Jag har en gammal Konica T3, med 3 linser. Som jag fattar det kan dessa inte användas till KM 5D eller 7D?

Re: Gammal Konica-optik till 5d/7D?

uffez skrev:
Hej,

ursäkta att jag hoppar in... Har en undran som är relaterad till ämnet: Jag har en gammal Konica T3, med 3 linser. Som jag fattar det kan dessa inte användas till KM 5D eller 7D?
Nej, det kan dom inte.

//Larsa

Om man inte orkar vänta tills Sony presenterar gluggar så funderar jag ändock på om det inte borde finnas en del KM-optik i lager hos vissa handlare? Gör en liten sökning & ring runt om det är något speciellt du behöver...

Kollade för övrigt in på Cyberphotos sida & såg att dom såg ut att ha en del Tamron & Sigma med KM-fattning.

För övrigt så kommer det ju optik framöver, antagligen en del av de redan inkörda samt kanske även något nytt (?). Huruvida det kommer att finnas något av det mer avancerade, dyrare får framtiden utvisa.

//Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto