Annons

Nya typsnitt i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Ok ni får skjuta mig, men jag vet faktiskt inte hur sjutton jag får in ett nytt typsnitt så det funkar i Photoshop CS2. jag har bevisligen fått det att fungera innan eftersom jag har använt det och det inte följer med i PS, dock har jag omformaterat datorn och nu har jag kliat mig runt i huvudet och läst i forumet och på nätet, men jag fårdet baski mig inte att fungera...
Kanske jag hade ett anant format innan?

Det jag skall installera nu har formatet *.ttf eller *.pfm

Behöver brådskande hjälp vänner!

ok grabbar och tjejer... detta är lustigt.. jag har funderat på detta i över 1 månad.. nu av en slump kom jag påa tt jag kan ju prova o lägga in det under Windows... och vips funkade det... Nu är allt löst :)

Självklart Kalle.
Eftersom PS liksom dom flesta andra program hämtar typsnitten från systemet (inte bolaget) så blir det att installera dom nya tysnitten via kontrollpanelen.

Att skjuta dig vore lite väl drastisk, så allvarligt var det inte !

Bahh, problems igen...

Jag har gjort en logga åt ett företag med typsnittet "LithosPro Regular" och efter formateringen har jag inte kvar det typsnittet. Eftersom jag inte tänkte på att spara dom så är dom borta.
Troligtvis har jag det någonstans på mina skivor med Dreamweaver, Illustrator elelr något annat program, men jag försöker undvika lägga in så mycket program som möjligt.

Någon vänlig själ som sitter och håller på detta typsnitt?

Du kan ju "utforska" skivorna utan att installera programmen i sig. Typsnitt ligger, tro det eller ej ;-) ofta i en "fonts" mapp, bara dra dem från mappen till din system font mapp.

ANNONS
Götaplatsens Foto