Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nytt objektiv
- Trådstartare 1patrik
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Såvitt jag förstår kräver objektivet fokusmotor i kameran, dvs ingen AF med D5xxx och D3xxx. Det lär också ha halvtaskig kantskärpa, vilket iofs inte är lika stort problem på ett crophus.
Kanske finns det bättre alternativ för motsvarande pengar. Vad är det du är ute efter i första hand? Brännvidden? Ljusstyrkan?
Kanske finns det bättre alternativ för motsvarande pengar. Vad är det du är ute efter i första hand? Brännvidden? Ljusstyrkan?
eskil23
Aktiv medlem
Sigma 24 mm f/1,8 var ett av de alternativ som jag övervägde som ljusstark normal på min D7100. Testerna visade dock på en kantskärpa som till och med var sämre än den Sigma 30 mm f/1,4 EX DC HSM som jag redan hade. Det blev Nikon 28 mm f/1,8 i stället. Optiskt sett ett klart bättre objektiv, men större och dyrare.
1patrik
Medlem
Sigma 24 mm f/1,8 var ett av de alternativ som jag övervägde som ljusstark normal på min D7100. Testerna visade dock på en kantskärpa som till och med var sämre än den Sigma 30 mm f/1,4 EX DC HSM som jag redan hade. Det blev Nikon 28 mm f/1,8 i stället. Optiskt sett ett klart bättre objektiv, men större och dyrare.
Tack för svar, då kan jag glöma Sigmat då, får åka och kolla på Nikon 28 mm f 1/8 som du föreslår.
lonian
Aktiv medlem
Tack för svar, då kan jag glöma Sigmat då, får åka och kolla på Nikon 28 mm f 1/8 som du föreslår.
Har själv ett till försäljning. PM.ar dig.