Annons

Objektiv för max 7000:- vad bör jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
enghell skrev:
Hej.

Du kanske kan komma över ett begagnat Sigma 100-300mm F/4 EX IF HSM APO för de pengarna.Du hittar nog inget skarpare överhuvudtaget än det under 15 000.Det kostar nytt 699Euro från http://www.ac-foto.com

Jag vet att detta har varit uppe flera gånger men jag måste fråga igen. Jag vill ha detta objektiv och tänker köpa det så fort plånboken medger detta. Det är som sagt några tusen billigare om man köper från tex Tyskland. Men vilka risker tar jag? Garantier? Tull? Annat strul?

Hej Mette.

Risker vet jag egentligen inte om du tar några alls.Väljer du att köpa det från AC-foto så kan du få det skickat med UPS och betala när du har objektivet i handen,det gjorde jag med min EOS 20D.Garantier är de samma som här hemma.Tull slipper du eftersom det är från ett EU-land,så jag kan inte se någon orsak till oro faktiskt.Sedan får du objektivet snabbare och billigare än om du beställer det här hemifrån.Bara fördelar...=)

Kan rekommendera ett fast Canon EF 200/2.8L. Otroligt skarpt, smidigt, snabbt och ljusstarkt. Varför kompromissa med en zoom. Du kommer troligen ändå att mata på 200 ändå.

320/2.8 är inte fel

ANNONS
Götaplatsens Foto