Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Objektiv till 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Spipis

Ny medlem
Tjena alla.
Jag har precis köpt en Canon 350D som jag är mycket nöjd med. Men, kitobjektivet räcker inte riktgt till, behöver något vassare för utomhus foton.
Jag är en glad amatör inom foto men håller på att lära mig. Kan någon hjälpa mig och komma med tips om vad för objektiv jag ska köpa. Helst inte för dyrt. ;)
Tacksam för alla tips och ideer.
Mattias

vassare?

Du får nog precisera vad du menar med vassare. Behöver du mer vidvinkel, mera tele eller kanske bättre närbildsmöjligheter. Blir bilderna inte tillräckligt skarpa så läs manualen och ändra inställningarna. Du kan höja färgmättnad, kontrast och skärpa direkt i kameran men de flesta föredrar att ändra detta i efterhand i bildbehandlingsprogramet eftersóm man då har större kontroll och uppnår bättre resultat. Prova dig fram och se hur olika inställningar ändrar bilden.

Lite mer precist.

Sorry. Som sagt, amatör;)
Ska vara mer tele. Bildkvaliten är jag mycket nöjd med. Vill kunna utnyttja kameran mer utomhus.

ANNONS