Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till 450d

Produkter
(logga in för att koppla)

deity

Medlem
Jag har en 450d som jag har fått tag på för ett tag sen, nu när våren närmar sig (brukar fota mest på sommarhalvåret) funderar jag på att bredda min objektivsamling lite.

Jag har just nu bara itobjektivet och letar efter andra förslag på vad man skulle bredda samlingen med om man va ute efter 1-3 ytterligare objektiv.

Fotar av och till i ljussvaga miljöer så ljusstarka objektiv är trevligt, samt så är jag student så det får gärna vara sådanna som man kan ha råd med även om det kan finnas liknande modeller som är "perfekta" men asdyra ^^

Övriga tillbehör som jag har:
Stativ
Extern blixt

Ett mycket bra porträtt objektiv är EF 50 mm f/1,8 II
Det ligger under 1000 lappen.
Sen ett telezoom objektiv som fått mycket bra kritik som jag själv ska köpa snart är Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS.

kolla gärna upp dom på www.prisjakt.se

Ett telezoom brukar ofta bli objektiv nr 2 har jag förstått och så blev det även för mig. Men annars har jag nog använt mitt 3:e objektiv mer, en vidvinkelzoom. Finns flera men det jag tyckte var mest prisvärt var Sigma 10-20. Inte ett dugg ljusstarkt, men kul :)

EF 50 mm f/1,8 II blev mitt första objektiv efter kit-objektivet. Jag har varit helnöjd med dess prestanda även om brännvidden (motsvarande 80mm) inte alltid stämmer så jättebra. Men det är ett litet, ljusstarkt objektiv som inte kostar mer än 100 sofiero.

Skulle tipsa om en telezoom, då Canon 55-250 IS som de andra redan nämnt. Tror inte att du behöver något ljusstarkt om du mest fotograferar på sommaren. Däremot kan nog makro och vidvinkel objektiv vara bra att ha då.

ANNONS
Götaplatsens Foto