Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv till canon 7d?
- Trådstartare polar590
- Start datum
monsterb
Avslutat medlemskap
önskar förslag på vilka objektviv lämpar sig till en canon 7d?,försöker hitta beganade
vad vill du fotografera?
LiziVF
Medlem
Hej!
Det här är mitt tips:
Som "vardagsobjektiv" använder jag för det mesta 24-105, bra både inne och ute. Fotade festen på ett bröllop och det var alldeles lagom zoom-möjligheter med det objektivet och jag fick jättefina bilder.Till natur använder jag ett 100-400 mm.
Som komplement ett 50 mm 1,8 till porträtt som jag ofta använder när jag fotar barnbarnet.
Har själv en 7D.... /Mvh Liz
Det här är mitt tips:
Som "vardagsobjektiv" använder jag för det mesta 24-105, bra både inne och ute. Fotade festen på ett bröllop och det var alldeles lagom zoom-möjligheter med det objektivet och jag fick jättefina bilder.Till natur använder jag ett 100-400 mm.
Som komplement ett 50 mm 1,8 till porträtt som jag ofta använder när jag fotar barnbarnet.
Har själv en 7D.... /Mvh Liz
flossy666
Aktiv medlem
85/1.8 och 100/2.0 är två prisvärda objektiv
Måste bara säga att jag håller med. Titta på 135:an också.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Hur är ett canon ef-s17-85 4,0-5,6 is usm kan få köpa ett beg för 1700-1800kr är det ett ok objektiv för dom pengarna?eller vad ska man satsa på?
Den är inte så bra, 15-85 är mycket bättre, och då menar jag mycket bättre. Ca 4000 begagnad, du ångrar dig inte.
H_W
Aktiv medlem
Jag har sett att många klagar på den men jag köpte ett sånt för många år sedan och det är snudd på knivskarpt. Har du möjlighet att prova det så tveka inte.Hur är ett canon ef-s17-85 4,0-5,6 is usm kan få köpa ett beg för 1700-1800kr är det ett ok objektiv för dom pengarna?eller vad ska man satsa på?
gorred
Aktiv medlem
Jag hade, till slut och efter flera köposälj följande objektiv till min 7D: 17-55, 70-200/4 IS, 24-105/4 IS och ett makro/porträttobjektiv 50mm 1,4. Flera var begagnade, men i sk mint condition. Uppsättningen täckte väl mina fotobehov - från makro och porträtt, via naturbilder till snapshots/ögonblicksbilder/semesterbilder etc. Väldigt nöjd, dels ur mångsidighetssynpunkt och täckning, men också hur respektive objektiv presterade.
Principiellt lämpar sig alla bra objektiv till 7D, kameran matchar dem alla. Och det finns alltid många på begagnatmarknaden.
(Men sen - sorry för off topic - blev det för tungt och bökigt - nu har jag en Olympus OMD EM5 med motsvarande linsuppsättning och är ännu nöjdare.)
//Göran
Principiellt lämpar sig alla bra objektiv till 7D, kameran matchar dem alla. Och det finns alltid många på begagnatmarknaden.
(Men sen - sorry för off topic - blev det för tungt och bökigt - nu har jag en Olympus OMD EM5 med motsvarande linsuppsättning och är ännu nöjdare.)
//Göran
polar590
Aktiv medlem
Den är inte så bra, 15-85 är mycket bättre, och då menar jag mycket bättre. Ca 4000 begagnad, du ångrar dig inte.
Vad är det som gör att ett sånt är mycket bättre?när man ska skaffa sig en bättre kamera än våra 450d så vill vi ha ju ha bra objektiv