Annons

objektiv till Canon EOS M3

Produkter
(logga in för att koppla)

SusannaN

Medlem
Hej!
Jag har gjort ett helt idiotiskt kameraköp, ett kit med Canon EOS M3, batteri, laddare, minneskort och 18-55 objektiv för 4 990:-. Det jag ville göra var att uppgradera från min PowerShot S3 som jag har haft i 10 år. Jag störs över att det inte går att fotografera i dåliga ljusförhållanden med S3 och små plastbitar har börjat ramla av här och där. Det jag inte förstod var att jag skulle få extremt mycket sämre zoom, utan jag trodde att den skulle minst vara en aning bättre. Jag är hysteriskt stressad då jag jobbar som inkompetent lärare och har inte haft tid att fundera på det här förrän nu då det har gått över 30 dagar sedan inköp (har testat att maila till Media Markt i alla fall och väntar på svar). Egentligen har jag inte tid nu heller då jag måste skriva klart ett bokkapitel nu i påsk och förbereda skolarbetet så att jag överlever till avslutningen (tveksamt). Att köpa ett bättre objektiv verkar vara lika dyrt som hela kitet – och jättetungt! Jag vet inte när jag får tag på ett nytt jobb efter att nuvarande tar slut och jag får ont i axeln redan av S3 då jag också bär omkring på andra saker. I juni hade jag tänkt åka till Kenya och vill inte vara begränsad till att fotografera uppstoppade djur… S3s zoom fungerar ganska bra med vilda djur, om det är bra ljusförhållanden.

Är det någon som vet var jag kan köpa ett lätt och billigt objektiv med bra zoom som passar till Canon M3?

Tack på förhand.
 
Tycker det är rätt ok pris.
Finns en tamron 18-200 med för 3300kr, demoex på cdon.

Jag trodde att jag hade allt jag behövde med detta kit, utom extra batteri och minneskort... Kameran blir ju dubbelt så dyr - och tung - som jag trodde då jag köpte den.

Nu har Media Markt ringt och sagt att jag kan komma in senast imorgon och visa upp paketet. Jag har inte tid, men får väl göra det.

Fungerar Tamron med Canon M3?

Tack