Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till D610

Produkter
(logga in för att koppla)

Da2

Aktiv medlem
Hej!

Skulle vilja ha tips på objektiv som ska användastill porträttfotografering utomhus (bröllop) samt kyrkobilder. Har precis gått över till fullformat, D610, och har ett nikon 50mm 1,8 D sen tidigare samt en tamron 17-50 2,8 (avser att sälja, fingerar inte så bra med FF). Funderar på antingen en 24-85 nikon eller spara lite och satsa på en 70-200. Vad tycker ni??

Skulle långt mycket hellre satsa på en Sigma 24-105 än Nikons 24-85 i den prisklassen, och ännu hellre en 24-70 2.8 från Tamron eller Nikon om man ska gå över budget. Annars kan du göra som jag gjorde och istället skaffa fasta gluggar till till din FX, börja med Nikons 85mm 1.8G och sen kompletterar du med en vidvinkel när du har råd, det kommer man långt med, du har ju redan en normal.

Fullformat

Jag har både 24-85/ f3,5-4,5 och 70-200/ f4 och de fungerar mycket bra till min D600. Har dessutom en fast 24/ f2,8 och en 85/ f1,8 Med detta klarar jag allt det du nämner.

ANNONS
Götaplatsens Foto