Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Nikon D90 (Landskap och kvällsbilder)

Produkter
(logga in för att koppla)

Hybana

Ny medlem
Hej!
Har kört med min D90 och deras standard 18-105 som följde med. Fotar mycket landskap och gärna kväll/natt med längre slutare.

Är det någon som har något bra tips på något annat objektiv som lämpar sig för att ja, fota kväll/natt med längre slutare för att få lite extra skärpa. Från hav till stjärnor.

Tack på förhand.

finns mängder

..men jag fick tag på ett sigma 17-35 2,8-4 begagnat. Det levererar utmärkta bilder. Endast i direkt jämförelse med nikon 24-70 märker man skillnad.

lma

Vilken budget har du?! Jag älskar mitt 70-200, 2.8 men det är lite tungt att ha på hela tiden. Nikons 16-85 är betydligt skarpare än kitobjektivet och satt vanligen på. Ett fast 35 mm ger ännu skarpare bilder vid porträttfoto. Samlingen blir "komplett" med ett 105 mm macro.

ANNONS
Götaplatsens Foto