Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Dynax_D5

Medlem
Hejsan Hejsan

Tänkte kolla med er om jag kunde får något tips på ett bra objektiv som skulle passa till en student examen ska nämligen på min brors student nu nästa vecka.

detta är en polis student så vet ej hur mycket rörelse på människor det kommer bli.

Jag har en Sony Alpha a330 med standard objektivet 18-55 just nu.

Tackar för svaren märkte att dom objektiven var ganska så dyra i min mening som inte kanske kommer använda kameran än vid speciella tillfällen.

Skulle anta att dom objektiven är värda dom pengarna =).

Men har just nu det lite kärvt om pengar när jag precis köpt kameran och undrar om det skulle möjligen finnas några billigare objektiv i sisådär
2500-3000 kr klassen kanske inte kan kräva samma kvalité men hoppas på något hyfsat ändå.

kanske skulle ha nämnt detta först så ber om ursäkt.

Du kan säkert kolla på någon av Sonys "nya" DT gluggar som 50 1,8 och 30 2,8 macro. Macrot kan man nog uppskatta kan jag tro ;)

Sen har du sigmas 17-70 2,8-4 men jag tror det finns bättre uppgraderings alternativ om du sparar lite mer ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto