Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite dyrare, men köpte ett 17-55 2.8 IS i veckan och kan inte säga annat än att jag är nöjd! Det du länkade till har jag inte provat, men det finns en 15-85 också som är finfin, lite billigare och större omfång än den jag köpte.

Itrället för det objektiv som du länkade till skulle jag köpa Canon EF-S 15-85/3,5-5,6 IS USM som är ett riktigt bra objektiv,dyrare men bättre.

EF-S 17-85/4,0-5,6 IS USM är inte dåligt, men jag tycker inte att det är prisvärt för 4300:-. (Jag köpte mitt i paket med en kamera för flera år sen och då blev priset på objektivet cirka 3000:- vilket är vettigare.)

Som flera redan påpekat finns det alternativ som är bättre (och dyrare!).

Sigma AF 18-50/2,8-4,5 DC OS HSM för 2300:- tycker jag verkar vara ett mycket prisvärt alternativ.

Jag tycker visserligen att Canon 17-85 är bättre än sitt rykte, men skulle aldrig betala över 4000 kr för ett nytt exemplar. Eftersom 17-85 har sålts i ganska många exemplar (kitobjektiv på bl a 40D) och har lite dåligt rykte är det ett väldigt bra beg-köp. Jag tror du kan få tag på ett fint ex under 2000 kr.

ANNONS