Helloweens
Ny medlem
Hejsan!!
Jag köpte mig en Olympus e-410 med 2 kitobjektiv.
.Är hur nöjd som helst med kameran för allt övrigt men när det gäller makrobilder så vill jag komma lite närmare för just insekter/spindlar/blommor osv än vad jag gör med dom 2 kitobjektiven.
Har några frågor eftersom jag är en total nybörjare när det gäller systemkameror och har svårt att hitta info och tillbehör.
Är nu ute efter ett Makro objektiv för just sånt som jag skrev en bit upp.
Och vore tacksam för lite tips på olika i en prisklass mellan 1000-4000 kr.
Gärna med länkar vart jag kan få tag i olika modeller som garanterat passar.
Finns det några mellanringar till Olympus?
Hittar till Nikon,Canon,pentax osv men inte till Olympus.
Eller vore det möjligt att använda en Nikon till Olympus DSLR adapter och köra med nikon mellanringar och nikon objektiv i värsta fall?
Och vad är det för filtergänga storlek på kitobjektiven?Har kollat på 52mm Makro filterset men vet inte vad för storlek jag ska ha.
Som sagt det var lite saker jag undrar över.
Är som jag skrev en riktig nybörjare inom foto och köpte min kamera för drygt 2 veckor sen.
Så är tacksam för alla svar.
Har lusläst forumet här och fått många bra tips och råd i andras trådar man läst.
Mvh!
Johan
Jag köpte mig en Olympus e-410 med 2 kitobjektiv.
.Är hur nöjd som helst med kameran för allt övrigt men när det gäller makrobilder så vill jag komma lite närmare för just insekter/spindlar/blommor osv än vad jag gör med dom 2 kitobjektiven.
Har några frågor eftersom jag är en total nybörjare när det gäller systemkameror och har svårt att hitta info och tillbehör.
Är nu ute efter ett Makro objektiv för just sånt som jag skrev en bit upp.
Och vore tacksam för lite tips på olika i en prisklass mellan 1000-4000 kr.
Gärna med länkar vart jag kan få tag i olika modeller som garanterat passar.
Finns det några mellanringar till Olympus?
Hittar till Nikon,Canon,pentax osv men inte till Olympus.
Eller vore det möjligt att använda en Nikon till Olympus DSLR adapter och köra med nikon mellanringar och nikon objektiv i värsta fall?
Och vad är det för filtergänga storlek på kitobjektiven?Har kollat på 52mm Makro filterset men vet inte vad för storlek jag ska ha.
Som sagt det var lite saker jag undrar över.
Är som jag skrev en riktig nybörjare inom foto och köpte min kamera för drygt 2 veckor sen.
Så är tacksam för alla svar.
Har lusläst forumet här och fått många bra tips och råd i andras trådar man läst.
Mvh!
Johan