Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E500 eller Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)
nucci skrev:
Jag undrar om jag ska satsa på en Olympus E500 med 14-45/3,5-5,6 + 40-150/3,5-4,5 eller en Nikon D70, D80?
Hur viktigt är antiskakfunktion som finns i Nikon D70?
Det finns ingen antishake i D70. Annars så är det en trevlig funktion att ha, men inte avgörande för vilket kamerasystem du skall välja. Av de du nämnt så är D80 tveklöst den bästa kameran både sett till prestanda och hantering. Visserligen också dyrast, men finns pengarna är valet lätt i mina ögon.

nucci skrev:

Hur viktigt är antiskakfunktion som finns i Nikon D70?

Kan du ha missuppfattat det med att Nikon har vissa objektiv med bildstabillisering?

Förövrigt skulle jag valt efter budget, Jag är ganska säker på att iallfall D80 men även D70(s) är ett bättre val bara pengarna finns och att man framförallt har råd att investera i lite bättre Nikon objektiv. Det är nog där Nikon har övertaget snarare än huset/husen. Ang. Olympus E-500 kan jag bara säga att det är en mycket trevlig kamera som jag kan rekommendera.

Lycka till med valet.

ANNONS
Götaplatsens Foto