Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

OLYMPUS PEN E-PL3 - 14-42 II MM eller Sony NEX-F3 + 18-55/3,5-5,6 OSS

Produkter
(logga in för att koppla)

jonnin01

Ny medlem
Någon av de här två ska inhandlas på torsdag. Det är samma pris vilken är prisvärdast? Har googlat lite och båda ser ut att vara värda de 3000 som jag tänkt att det får kosta. Den ska vara enkel och smidig att använda men samtidigt ha möjligheter att utvecklas när man börjar lära sig lite mer. Vilken skulle ni valt? /MVH Johan

Någon av de här två ska inhandlas på torsdag. Det är samma pris vilken är prisvärdast? Har googlat lite och båda ser ut att vara värda de 3000 som jag tänkt att det får kosta. Den ska vara enkel och smidig att använda men samtidigt ha möjligheter att utvecklas när man börjar lära sig lite mer. Vilken skulle ni valt? /MVH Johan

Olympusen för att det finns så många objektiv och de är mycket mi dre än motsvarande till Sonyn.
Bägge är mycket bra kameror.

Tack för svaret. Någon annan som tycker något? Annars blir det Olympus imorgon.

Jag tycker som föregående, Olympus, främst av samma skäl som denne gav.
Kan du köpa en E-Pl3 m kitoptik för 3000 kr är det ju sjukt billigt dessutom...och sen är du inne i ett system som inte bara kommer bli ännu större och bättre med tiden, det är redan nu mkt utbyggt.

ANNONS
Götaplatsens Foto