Annons

Olympus Pen F (digital)

Produkter
(logga in för att koppla)

cango

Avslutat medlemskap
Tycker där är knappar så det räcker, varför så mycket tjat om denna, är det avgörande? LO
tror det beror på, bland annat, att en som testat den och skrivit artikel om den, fick sitt finger skavd. Den sitter för nära (beror väl på ens fingrar dock)

skulle inte förvåna mig om de släpper en uppdatering till programvaran, och inför så att man kan anpassa knappen. (om tillräckligt många önskar det)
 

PMD

Aktiv medlem
Förmodligen inte alls. Det här är en kamera som främst säljer på sitt utseende, och då är nog just funktionen för den knappen inte så viktig. Vill man ha en kamera som har mer funktion än utseende har både Olympus och Panasonic andra modeller. Det är ju bra att det finns något för alla smaker :)
Visst ser den digitala Pen F riktigt läckert retro ut, men den har modern ergonomi (med reservation för att jag inte har klämt på den själv utan bara sett bilder och jämfört med de Olympus m4/3-modeller som har liknande ergonomi och som jag har provat att använda).

Det är dock lite lustigt att den digitala Pen F ser mer retro ut än originalet för film från 1963. :)
 

mapem

Aktiv medlem
Drygt 1000:- billigare i Finland

Kollade på Rajalas finska hemsida och där kostar ett Pen F-hus 1299 euro. Här hemma tar samma firma 13490 kr, vilket verkar vara normalpris här. 1299 euro är med dagens kurs 12304 kr, alltså tjänar man 1186 kr på att ta en tur till Åbo eller Helsingfors. Det är ungefär vad färjan Stockholm-Åbo kostar tur och retur för två med en dag i Åbo!
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Kollade på Rajalas finska hemsida och där kostar ett Pen F-hus 1299 euro. Här hemma tar samma firma 13490 kr, vilket verkar vara normalpris här. 1299 euro är med dagens kurs 12304 kr, alltså tjänar man 1186 kr på att ta en tur till Åbo eller Helsingfors. Det är ungefär vad färjan Stockholm-Åbo kostar tur och retur för två med en dag i Åbo!

Som vanligt ska Scverige hugga för sig och vara dyra...
 
ANNONS