Annons

On-line backup av taggar och annan info i PS Elements

Produkter
(logga in för att koppla)

taxen77

Ny medlem
Jag ska göra livet enklare (och säkrare!) för mig genom att göra on line-backup (hos Kabooza) av mina bilder. Där anger jag vilka mappar som jag vill bevaka och varje gång det sker ngn ändring kommer detta att lagras automatiskt.

Jag har använt PS Elements några månader nu och det är rätt mycket tid som är lagd på att skapa taggar och album och givetvis vill jag ju att detta och sparas om datorn skulle krascha.

Så här svarade Kabooza på min fråga om hur man gör: "Alla bilder du lägger i din dokumentmapp sparas.
Du måste kolla var elements lägger sina taggar. Går nog att se i programmets menyer någon stans. Se bara till att den spara informationen i din dokument mapp någonstans så kommer den med automatiskt"

Så nu till min fråga till ER - vet ngn var elements lägger taggarna? Är det "safe" att flytta detta till min dokumentmapp?

Tacksam för hjälp!

Elements Sorterare har en backupfunktion som tar både bilder och databas. Kolla i Arkivmenyn.

Ett annat sätt är att välja "Skriv nyckelord till bilder", även det i arkivmenyn. Då skrivs nyckelord (dock inte album) ner till alla bilder. Sen backar du upp bilderna.

ANNONS
Götaplatsens Foto