Annons

opedagogisk snabbguide till svart/vitt

Produkter
(logga in för att koppla)

xantangummi

Aktiv medlem
Efter några frågor om hur jag gör när jag konverterar färg till svartvitt så skrev jag denna opedagogiska snabbguiden till svart/vitt. Postar den här i forumet med, den kanske är någon till hjälp.

http://viktor.weaksauce.se/sv

Det kanske inte är det enklaste sättet men jag tycker att jag får mest kontroll över kontrasterna om jag gör så här.

Lasse.
Fungerar med safari.
Hhum,verkar intressant..skall prova detta. Tack för tipset,Viktor.
Mvh Thomas
Ps. någon som provat och har invändningar??

Hej!

Jag använder inte Mac. Finns det inga sätt för PC-användare att öppna Viktors länk?
Om inte IE kan öppna den så vet jag inte vilken webläsare för Windows som skulle kunna det.

Mvh
Lasse C

Hej, Viktor!

Tack! Nu fungerade länken utan problem. Snygga bilder!

Jag har än så länge annars inte känt mig så lockad av svartvita bilder. Kanske på grund av 60- och 70-talets ångestfyllda barnprogram som jag växte upp med.

Men om jag blir det, så har jag nu lite tips på mer avancerade metoder än att dra ned Mättnad till noll.
Svartvitt foto är en konstform i sig har jag förstått av flera skäl, inte minst av att det finns så många olika metoder att konvertera färgbilder till svartvitt.

Och visst tycker jag om många svartvita bilder jag sett. Jag har bara inte blivit riktigt entusiasmerad av svartvitt foto än, men det kanske kommer.

Vänliga hälsningar.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto