Annons

Operativsystem...

Produkter
(logga in för att koppla)

NiclasSthlm

Aktiv medlem
Hej,

förmodligen en mycket junior fråga, men jag ställer den ändå.

Om jag har Photoshop 3 och Nikon Capture NX 2 för Vista, går dessa att använda till Windows 7 också? Eller måsta jag installera Vista även på nya datorn?

Funderar starkt på att byta upp mig datormässigt.

Många tack för svar. (Har ni någon bra bärbar dator som funkar för grafiktunga program, runt 10 000 SEK, så får ni gärna nämna dem).

Niclas

Nu vet jag inte specifikt för dina program, men alla mina program funkade när jag gick från Vista 32 till Windows 7 64. Windows 7 är vad jag tycker det första operativsystemet från Microsoft som verkligen funkar som man kan förvänta sig. Jag kör även Mac med OSX och tycker att skillnaden är mycket mindre än med tidigare Windows-varianter.

När det gäller datorer så kör jag själv på en Asus X59SR med 4 gig minne och tycker att den tuffar på bra. Tror att de flesta nya datorer funkar om man stoppar i lite minne.

Edit: Han inte med att se Chris inlägg.

Funkar gamla versioner av Photoshop (CS3) och Capture NX (2.0) av nyare Windows 7 - det är min huvudfråga. Dessa är Vistakompatibla (Win 7 fanns ju inte då).

Kan jag alltså bara installera dessa i nya Windows 7?

Tack för svar /Niclas

Funkar gamla versioner av Photoshop (CS3) och Capture NX (2.0) av nyare Windows 7 - det är min huvudfråga. Dessa är Vistakompatibla (Win 7 fanns ju inte då).

Kan jag alltså bara installera dessa i nya Windows 7?

Tack för svar /Niclas

Capture NX 2.0 funkar om du också installerar senaste updateringen för programmet.

CS3 vet jag inte.

/Karl

ANNONS
Götaplatsens Foto