Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Optik till DX

Produkter
(logga in för att koppla)

drakelicious

Aktiv medlem
Halloj. Kollat lite på 18-105 3.5/f till DX kamera, tänkte höra med er om man kan hitta något bättre i runt samma prisklass (någon tusenlapp mer gör inget). Måste inte vara nikons egna, helst mer åt vidvinkelhållet men inget måste.

Tacksam för hjälp :)

Kika på

Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM (Contemporary)

Denna borde vara ett bra köp då den tillhör de nya från Sigma. Går även att skaffa en USB docka till denna för ca 300kr. Med denna kan man bl. a. göra fokuskalibrering själv.

Sigma 17-70 har bättre ljusstyrka än Nikon 18-105mm, något som kanske vinner över att Nikon har ett litet övertag i brännvidd på den längre delen. Men o andra sidan ger Sigmat lite vidare vinkel. :)

Personligen skulle jag aldrig välja ett objektiv (av den typen) utan stabilisering, så där går väl Tokinan bort.

Jag har ett tamron 17-50/2.8 till mitt sony hus, inte skarpt alls hur jag än vänder å vrider mig. Rekomenderas inte. Inte alls.
Mvh jensa

ANNONS
Götaplatsens Foto