gege87
Aktiv medlem
Enligt hemsidan lämnar de tre år, vilket de är tvingade till via konsumentköplagen.
Okej. Hur ligger det till om något fel uppstår på kameran, ska den tillbaka till Tyskland och vända då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enligt hemsidan lämnar de tre år, vilket de är tvingade till via konsumentköplagen.
Kan inte tänka mig annat än att Du får returnera den till Kameraexperten.
Sen är ju inte bara kameran och objektiven billigare, de är ofta även mindre och lättare, vilken de flesta konsumenter uppskattar mycket.
Sidospår, men hur kan ni tycka att 300D är så usel på ISO 400?
Jag tog massor av foton med ISO 400-800 och jag har inget att klaga på idag när jag tittar på dem. De är så gott som identiska från dem från min 20D, förutom att det är mer stuns i färgerna "by default" i 300D.
Den brusar aaaaaaningen lite mer, ja, men personligen tycker jag 300D hade en trevligare *brusbild* än både 350D och 400D.
Men, svar ja, steget till en 20D är enormt rent handhavandemässigt. Men förvänta dig inga underverk avseende bildkvaliten.
Tack för era svar! Fullformat är inte aktuellt inom en överskådlig framtid, varför EF-S kan ses som en investering för ett framtida bättre 1.6crop-hus.
Men, angående 300D, är den FÖR gammal? Har aldrig provat nåt annat så kan inte jämföra med nåt. Är det så stor skillnad på bildkavlitén? Fått för mig att skillnaden ligger mer i brusegenskaper, snabbhet m.m
Jag gjorde för en tid sedan ett test där jag fotade samma motiv med samma objektiv (17-55 2,8 IS) och med samma exponering men med tre olika kamerahus (300D, 350D och 400D). Resultatet är intressant, det är ytterst liten skillnad och skillnaden är främst att de nyare har lite större dynamiskt omfång. Bilderna med 300D blir helt OK och den största svagheten tycker jag ligger i att den är långsam.