Annons

Orginalfärg skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

SGÖ

Aktiv medlem
Hej
Vilka problem kan man stöta på vid användning av andrapartsfärg till skrivare, har problem med min Epson R1800 på min skrivare ser det ut som om några färger inte blandar sig riktigt, nästan flyter ut lite grann på pappret, blir grönaktigt. Alla tips är välkommna, inga tips är för små, kör med Epsons papper, provat både Cs och Epsons profiler men inget hjälper, undrar om det kan vara andrapartsfärgen(piratfärg).
MVH SGÖ
Se länk
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=92069

Hej
Vilka problem kan man stöta på vid användning av andrapartsfärg till skrivare, har problem med min Epson R1800 på min skrivare ser det ut som om några färger inte blandar sig riktigt, nästan flyter ut lite grann på pappret, blir grönaktigt. Alla tips är välkommna, inga tips är för små, kör med Epsons papper, provat både Cs och Epsons profiler men inget hjälper, undrar om det kan vara andrapartsfärgen(piratfärg).
MVH SGÖ
Se länk

Det fungerar sällan. Ofta skiljer det sig även mellan olika patroner, så det är svårt att kompensera med profiler.

Hej
MVH SGÖ
Se länk

Har inte hört något bra om piratfärg. Har man otur läcker de och sätter igen skrivaren, kan t ex bli problem med garanti. Provade billig pirat en gång och aldrig mer. /FW

Någon mer som har synpunkter.
MVH SGÖ

Har bara använt Epsonpatroner i min R1800 så där kan jag inte hjälpa dig.
Felkällorna är ju tyvärr många när det gäller utskrifter.
Bilden du länkar till tycker jag visar problemet man får när en svart patron har torkat i några munstycken.
Har du kört en "nozzle check"?
Vilket program använder du för utskrift?

Hej
Jag har prövat att skriva ut med Cs2 Cs3, med Epsons eget utskriftsprogram, men skall kolla svarta patronerna utskriftsmönster.
MVH SGÖ

Hej
MVH SGÖ
Se länk

Snål som man e så har man provat alla sorters bläck (läs pirat) och kommit till en slutats..... aldrig mer pirat!!! Det har blivit dyrt i längden med igensatta munstycken och utskrifter som fått göras om, nä köp dyrt & gråt en gång istället för att gråta vher gang!!

Original till bättre pris

Jag tycker riktigt illa om att Svenska dotterbolag som Epson alltid skall försöka hålla de högsta priserna i världen.
Därför försöker jag ofta handla från utlandet för att komma runt deras riktpriser.
Om man jämför Epson store Sverige med USa är det en märkligt stor skillnad även när man lägger svensk moms på det amerikanska priser.

USA med moms = 126 kr
Sverige = 169 kr

Därför köper jag nu från Tonermonster.de som tar 123 kronor inklusive tysk moms men frakt tillkommer.
Tyvärr levererar de bara inom Tyskland och man måste därför ha någon leveransadress där. Jag betalar alltså med mitt kreditkort men får det sedan levererat till en address i Dusseldorf där min snälla fru sedan plockar upp det när hon är på affärsresa.

Jag köper aldrig mer piratfärg efter att två skrivare har blivet förstörda pågrund av piratfärgen, hellre då lite dyrare färg och skrivaren håller och garantin gäller.
Sven-Åke

ANNONS
Götaplatsens Foto