Annons

Orion AW, S & F Rover AW, S&F Rover light.. Vad är skillnaden

Produkter
(logga in för att koppla)

roypeter

Aktiv medlem
Hej!

Någon som kan förklara skillnaden mellan dessa tre ryggsäckar från lowepro?

Framför allt vill jag veta följande:

1: Finns det fäste för stativ på Orion AW, det står så på lowepros hemsida men när jag tittar på bilderna kan jag inte luska ut vart det skulle finnas.

2. På orion AW kan man tydligen göra om kameradelen till en midjeväska, går det även på de andra två modellerna?? Om så är fallet, hur pass behändigt är det att ha väskorna på magen?? Blir de för stora och klumpiga??

Mvh
Peter

Jag har en Roover Light som har ett bra fäste för stativ. Kom inte ihåg hur Orion var men jag tror jag fastnade för Roover Light för att måtten passade mig bättre där kamerautrustningen förvaras.

Roover Light har allt som Roover med den stora skillnaden att det är en komplett ryggsäck. Går inte att välja bärsystem. Hemskt fin ryggsäck. Om du bor i Stockholm finns den på Sergel Foto.

Olof

1.Stativfästet på Orion AW sitter under väskan.
2.Jag kan inte jämföra med de andra modellerna för jag har bara klämt på dem som snabbast. Det funkar att ha väskan på magen om man inte tänkt skutta runt för mycket. Om den är proppfull m prylar är den rätt bökig att ha m sig i "midjeväskmode"-oavsett om man har den på rygg eller mage (axelremmen som medföljer hjälper dock mycket).

ANNONS
Götaplatsens Foto