Annons

Oseriös köpare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gadget

Aktiv medlem
Hej!
Jag har haft min Canon 1D Mark IIn på annons, Blocket och Fotosidan!
Jag fick kontakt av en medlem på Fotosidan som absolut ville köpa kameran för utsatt pris och vi kom överens via telefon att jag skulle skicka den med Bussgods.
Det fungerar ju som postförskott så mottagaren måste betala för att få ut paketet och bussgods överför pengarna till mitt bankkonto.

Köparen mailade mig namn, adress och telefonnummer.
Direkt gav jag honom numret till paketet så han kunde spåra det på bussgods.se.
Därefter hade vi kontakt med sms.
Han lovade att han skulle hämta kameran direkt när den anlände.
Efter att kameran kom till bussgods där han bor så är han som uppslukad och svarar inte på mail, sms eller när jag ringer.
På bussgods ligger paketet kvar.
Han har inte loggat in på Fotosidan under den här tiden heller.

Köparen kan ju ha fått förhinder, men tycker att han på något sätt kunde höra av sig.
För mig det skulle vara okej om han hade ångrat sig angående köpet eller fått ekonomiskt hinder, osv, vilket jag också ha mailat och sms:at till honom, men ber honom höra av sig om det.
Att inte höra av sig känns inte seriöst, dessutom får jag betala frakten fram och tillbaka.

Paketet ligger kvar i 10 dagar, men jag tror inte att jag vill ha kameran liggandes där. Tur att jag packade ner den extremt noga också!

Har någon annan varit med om samma sak?
Hur många dagar skall jag ge köparen?

Mvh: Benny
 
Senast ändrad:
Ring honom från ett telefonnummer han ej känner igen så svarar han säkert :)
Även om köparen ångrat sig, av någon anledning så bör vederbörande höra av sig och pröjsa för omkostnaderna. Men tyvärr finns det puckon ute i verkligheten så det räcker och blir över :-/
Hoppas det löser sig!
 
Jo, jag har ringt från olika mobiltelefonnummer, men ingen svarar.
Han har helgen på sig att svara, annars ber jag bussgods skicka tillbaka kameran!

/Benny
 
Tråkigt

Tråkigt Benny men som andra skrivit så kan något ha hänt som förklarar situationen så jag hade nog också avvaktat lite, förhoppningsvis så löser det sig till det bästa.

Hade själva en likadan kamera ute här på FS till försäljning alldeles nyligen. Högstbjudande och fick en handfull bud där ett par av dem var från personer som verkligen vara intresserade och tillika medlemmar här på FS. Tog lite drygt en vecka och sedan var kameran såld och den nya ägaren Anders har haft den i sin ägo några dagar nu. Så visst finns ärliga personer på båda sidor. Än en gång så hoppas jag att det löser sig för dig också.

//Ronney
 
Jag fick inga andra intryck av köparen än att han var seriös och som ni skriver så kan det ha hänt honom något.
Dock läste jag i efterhand hans inlägg i forum här och då fick jag ett uns av andra intryck, men jag har ju ingen aning.
Det är väl bara att vänta i några dagar, jag rapporterar om hur det gick! :)

/Benny
 
Det vore också intressant med en rapport om hur snabbt du får pengarna från Bussgods när han väl hämtat ut kameran.

När Bussgods började med "postförskott" tog det rätt lång tid att få ut pengarna, men jag hoppas och tror de bättrat sig. :)
 
Det är i slutet på semesterperioder också.
Något kan ha hänt, eller så har man fått tag på en sjysst sista minuten någonstans.

Ge det ett par dagar tycker jag.

(även om det är lite tråkigt att han som köpare inte svarar när du hör av dig)
 
Det vore också intressant med en rapport om hur snabbt du får pengarna från Bussgods när han väl hämtat ut kameran.

När Bussgods började med "postförskott" tog det rätt lång tid att få ut pengarna, men jag hoppas och tror de bättrat sig. :)

Enligt Bussgods har de 10-14 dagar på sig att överföra pengarna, men det kan gå snabbare än så.
Tidigare erfarenhet är att det tog 10 dagar och mycket pga det är det ju en fördel om köparen hämtade paketet så snabbt som möjligt.

Jag får fortfarande mail och telefonsamtal angående kameran och det känns inget skoj att den ligger på Bussgods nu.
Samtidigt vill jag ju ge köparen en chans att hämta kameran om han nu har fått förhinder eller har råkat ut för något.
HALLÅ, VAR ÄR DU????

/Benny
 
Senast ändrad:
Nu har jag skickat kameran till en annan snubbe och den förste har jag inte hört något ifrån!
Han har inte varit inloggad på Fotosidan heller sedan han "försvann"..

/Benny
 
ANNONS