Testaren
Ny medlem
Jag har en pentax k-x sedan fyra år tillbaka och har använt den med jämna mellanrum, men inte slitvargsmycket. Nu skulle jag gå igenom lite bilder i den idag, och helt plötsligt dör den och blir svart. Jag har gått igenom typ 20 AA-batterier men den bara startar inte. Efter lite googling har jag förstått att det kan hända den här modellen, särskilt med ouppdaterad firmware....men nu sitter jag här med en ickefungerande kamera som jag är väldigt sur på.
Till historien hör att det är min dotters (första barnet) första jul nu och jag bara MÅSTE ta lite bilder. Jag går inte med på att bara ha mobilkamerabilder på det! Jag har alltså lite panik och måste beställa en ny kamera typ ikväll/i morgon för att hinna få den, starta den m.m. innan jul.
Vad är det bästa jag kan få just nu för ca 6000-kr? Jag har funderat lite på Nikon D5200 eller D5300. Kan det vara något?
Kommentarer emottages mycket tacksamt.
Till historien hör att det är min dotters (första barnet) första jul nu och jag bara MÅSTE ta lite bilder. Jag går inte med på att bara ha mobilkamerabilder på det! Jag har alltså lite panik och måste beställa en ny kamera typ ikväll/i morgon för att hinna få den, starta den m.m. innan jul.
Vad är det bästa jag kan få just nu för ca 6000-kr? Jag har funderat lite på Nikon D5200 eller D5300. Kan det vara något?
Kommentarer emottages mycket tacksamt.