Maverick skrev:
Om du vill testa en dator som laggar, går sönder och har allmänt dålig kvalité kan du komma förbi och testa min macBook.
/Maverick
Sluta jiddra köp en PC och släng mac-skiten då..
Själv har jag en Dell inspiron.. nånting (8400?) som har några år på nacken (3-4 år). Fungerar bra fortfarande, fick byta ut tangentbordet efter ett år (garanti), pga att det fjädrade och nu är det likadant igen. Men det stör inte så mycket, bara när man använder vissa tangenter. Har haft en Macbook i lite mer än ett år nu och den har fungerat klockrent. Den är klart bekvämare att ta med, strular mindre än min Windowsmaskin i nätverk och är för den delen trevligare att arbeta med, trots att det är en PC med OS X
Däremot är MacBooken klart känsligare mot repor och annat kladd. Den ser nästan äldre ut än min Dell. Men OS X gav mersmak och sitter nu vid en MacPro och arbetar.
När någon ställer frågan Mac eller PC så går man fel redan där. Det sitter mycket snarlika (och ibland samma) komponenter i burkarna. Istället ska man ställa frågan Windows eller OS X? och då blir svaret ganska enkelt. En av maskinerna kan köra båda, den andra kan det inet (lagligt ivf).
OS X kan ibland vara bökigt att få till det med, mycket beroende på bristande support. Men bara för att ta ett exempel, så har många Windows-användare upplevt Lightroom som buggigt och lite ostabilt. Speciellt vid import av bilder. När jag skaffade Mac och OS X så importerade jag hela mitt bildarkiv (då ~30000 RAW) på en gång, utan att Lightroom sa så mycket som ett knyst. Mycket annat är betydligt lättare att hantera i OS X.
Fast jag arbetar dagligen i Windowsmiljö på jobbet och det funkar det med, eftersom vi har en hel IT-avdelning som ser till att maskinerna fungerar. Fast jag är hjärtligt trött på att sitta vid denna IBM-burk med 512kb RAM...