Annons

Pc vs Mac

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

tozz

Avslutat medlemskap
du har aldrig svarat på något utan du är känd för ditt uppträdande bla har Mats iboat kommenterat o konstaterat det. Du har väl fått minst tre trådar stängda det är bara att gå tillbaks o kolla. Jag har tom fått mejl från moderatorer att man inte ska ta så hårt på dig för du är en som bara vill provocera ett troll med andra ord. Jag tror ingen på detta forum uppfattar att du skulle vara speciellt kunnig på datorer det är nog mest du själv som anser det.
Däremot är du snabb att dissa alla andra o skulle någon klaga på pc så är det alltid handhavande fel från personen i fråga. Varför kör du mac när du dissar det totalt? det säger nog det mesta. Jag tror att du inte ens äger en mac än mindre att du har beslutat att välja mac till din arbetsplats. Det tror jag är rent svammel från din sida.
Jo för iBoat är en bra referensmall.. jösses..
Om du läser vad du skrev och vad jag svarade så kanske du förstår, du ändrade helt förutsättningen i detta inlägget och jag tror det är problem du har, du kan inte uttrycka dig i eller förstå svenska språket i skrift.
Jag har fått mail från moderatorer där man säger det är helt inom ramarna för fotosidan att gå till personangrepp till den grad att man kritiserar folk för deras utseende (precis som du gjort) och att saklighet inte har sin plats här, det är bättre med svammel. Fotosidans ansvariga är ju inte direkt okända för att bidraga med påstående och irrelevans heller.
Jag dissar inte OS X totalt, det är din snedvridna syn på det hela, var snäll och sluta projektera dina brister på andra. KG har för övrigt bildbevis på att jag har en Mac, men jag antar att du skulle tro att det är photoshoppat, allt för att övertyga dig själv om din fantasi.

Om du ska börja använda termer som "troll" så är det nog bäst att du förstår vad dom betyder, du ser extremt löjlig ut annars. Ett troll är en person som endast skriver en massa, med sig själv som referens och aldrig kan påvisa det med externa referenser av vikt. Jag kan alltid påvisa det jag skriver med minst en extern källa (Apple är rätt bra referens när det gäller changelogs för Appleprodukter, eller?). Du däremot pratar bara utfrån dig själv, en helt obetydlig person i sammanhanget vars åsikter inte har något som helst med verkligheten att göra, med din metodik kan du från fram vilken slutsats som helst, det är bara att skriva det.
En person som skriver samma sörja utan förmåga att backa upp sina påståenden, känner du igen dig?

Du kommer fram till många slutsatser om att jag inte kan något om datorer, ändå lyckas du inte förstå ett enda svar på dina frågor, om jag inte kan något alls, då måste du vara så lost att du inte ens vet hur man sätter igång en dator.
 

snap01

Aktiv medlem
Jo för iBoat är en bra referensmall.. jösses..

Det är väl en ytterst bra referens han är en verksam yrkesfotograf med mycket erfarenhet i fotobranschen.
Att du snackar skit om alla det är vi vana vid. Vad är du bättre på? Du är en ytterst feg person som inte lagt upp något om dig själv.




Om du läser vad du skrev och vad jag svarade så kanske du förstår, du ändrade helt förutsättningen i detta inlägget och jag tror det är problem du har, du kan inte uttrycka dig i eller förstå svenska språket i skrift.


detta är ett personangrepp och det är inte första gången. Ok du skriver bättre än mig det är ok men detta är ett foto forum och inte språk eller skriv forum. Är det inte bättre att du hänger på ett pc forum bland andra liktänkande. Du har inte en enda bild eller hemsida däremot är du snabb att dissa ner alla andra fotografer på din profil sida det säger rätt mycket om dig, din överlägsna attityd.


Jag har fått mail från moderatorer där man säger det är helt inom ramarna för fotosidan att gå till personangrepp till den grad att man kritiserar folk för deras utseende (precis som du gjort) och att saklighet inte har sin plats här, det är bättre med svammel. Fotosidans ansvariga är ju inte direkt okända för att bidraga med påstående och irrelevans heller.
Jag dissar inte OS X totalt, det är din snedvridna syn på det hela, var snäll och sluta projektera dina brister på andra. KG har för övrigt bildbevis på att jag har en Mac, men jag antar att du skulle tro att det är photoshoppat, allt för att övertyga dig själv om din fantasi.

Om du är så missnöjd med mac varför har du kvar den då?

Om du ska börja använda termer som "troll" så är det nog bäst att du förstår vad dom betyder, du ser extremt löjlig ut annars. Ett troll är en person som endast skriver en massa, med sig själv som referens och aldrig kan påvisa det med externa referenser av vikt. Jag kan alltid påvisa det jag skriver med minst en extern källa (Apple är rätt bra referens när det gäller changelogs för Appleprodukter, eller?). Du däremot pratar bara utfrån dig själv, en helt obetydlig person i sammanhanget vars åsikter inte har något som helst med verkligheten att göra, med din metodik kan du från fram vilken slutsats som helst, det är bara att skriva det.
En person som skriver samma sörja utan förmåga att backa upp sina påståenden, känner du igen dig?



Om du inte förstår att du är ett troll så är det bara beklagligt. Jag hade inga stora förhoppningar att du skulle förstå det.






Du kommer fram till många slutsatser om att jag inte kan något om datorer, ändå lyckas du inte förstå ett enda svar på dina frågor, om jag inte kan något alls, då måste du vara så lost att du inte ens vet hur man sätter igång en dator.
Oj oj känslig punkt tydligen om du nu är så duktig på datorer o jobbar med det så kan du säga var du jobbar? Det är väl inget att hålla hemligt?
 

tozz

Avslutat medlemskap
Oj oj känslig punkt tydligen om du nu är så duktig på datorer o jobbar med det så kan du säga var du jobbar? Det är väl inget att hålla hemligt?
Varför skulle det vara en känslig punkt? Tycker bara det börjar bli tröttsamt med dina patetiska påhopp och anklagelser, att du inte förstår något betyder inte att alla andra inte heller förstår.
 

KGS

Aktiv medlem
Jag håller med KG angående hans konstaterande om dig Tozz. Liknande kommentarer har iboat skrivit om dig. Du är en trist person Tozz med få kunskaper o erfarenheter om datorer, enligt många ett troll.
Hallå där, jag tror att Erik har utomordentligt goda och djupa kunskaper om det mesta han skriver om, att han sedan inte kommer fram till samma slutsats som jag behöver inte betyda något annat än att han värderar saker lite eljest än jag. Lägg inte ord i min mun. Please!

NU hoppas jag att jag kan lämna tråden åt sitt, ganska förutbestämda, öde.
 

Snuskfia

Avslutat medlemskap
Ålder?

Det här är ju rätt löjligt om jag får ha en åsikt. Är ni verkligen fullvuxna män?

Helt ärligt, sånt här drama förväntar jag mig bara av kvinnor men män är tydligen inte så mycket bättre...

Däremot måste jag faktiskt hålla med PC-fanatikerna här, har inte koll på vilka de är men bl.a. Tozz har jag för mig.

De hänvisar till Apple angående säkerhetshål och jag har ännu inte tagit min tid att läsa men om det stämmer så är det ju faktiskt en rätt säker källa. Varför ignorera ni denna länk Mac-användare? De andra länkar som gavs om tävlingar mellan Mac vs Windows var kanske inte särskilt givande, eftersom det inte handlade om Mac som OS utan om webbläsaren Safari. Ska vi kritisera Apple i sig så är det iofs kritik till deras webbläsare. Jag vet dock flera som kör andra webbläsare än Safari som har Mac, populärast verkar ju trots allt FireFox vara.

Om ni hade varit åtförsäljare till Mac så kunde jag förstå varför ni ignorerar kritik och bara ska framhäva de positiva sidorna. Nu är vi väl alla här konsumenter så jag ser inte riktigt vad vi vinner på att inte kritisera våra produkter, även om vi faktiskt gillar Mac som OS mer än PC. Om vi däremot inte ger Apple kritik för det som kan kritiseras, så kan de ju inte utvecklas. Det sista jag skulle vilja som producent är att mina konsumenter inte behagar att kritisera mina produkter utan att jag själv måste se allt som ska göras bättre till nästa gång. Tänk på alla systemkameror, även de bästa brukar få något slags kritik och det är väl bra, så att nästa modell kan bli ännu bättre?

Se inte kritik som något dåligt, se motiverad kritik som något bra, på det sättet utvecklas vi, Mac eller PC.
 

Snuskfia

Avslutat medlemskap
Steve Jobs, Gud eller inte... smart räcker ganska långt. ;)

http://macworld.idg.se/2.1038/1.331110/apples-steve-jobs---smartast-i-branschen


Stod på internet, alltså FAKTA.
Har verkligen svårt för att förstå att människor kan "avguda" sångare eller vds etc. Jag ser de som fullt vanliga människor, men som har lyckats göra karriär på ett intresse.

Nu är jag visserligen en Disneyfanatiker och vill påstå att Disney själv var en smart eller mer exakt, modig man som vågade satsa på det han trodde på. Däremot ser jag honom ändå inte som ett geni eller Gud, han var bara en smart man som lyckades göra karriär på något han gillade. Självklart har han haft stor betydelse för filmens utveckling, kanske Jobs haft för IT också. Att däremot sluta kritisera deras jobb eller företag (numera finns ju inte Disney men företaget lever vidare) är skamligt.

Jag tror att Disney skulle vända sig i graven om han visste vilket skit som numera produceras av hans företag... i hans namn...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi stänger denna tråden eftersom flera forumrapporter kommit in om personangrepp, OT inlägg etc etc. Tråden verkar också ha tappat sin ursprungsfråga. För allmäna diskussioner så har vi fritt forum.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS