Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K100D el canon eos 400d

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Pentax K100D el canon eos 400d

FILM) (ulltand skrev:
Sony, är det inte dom som brukar tillverka eldfängda batterier och prylar med rootkit som spionerar på användaren? :)
Översättning: Inga argument för att välja Pentax framför Sony?

Priset är ett om du behöver lite tips ;)

Förövrigt vann A100 en jämförelse A100 vs 400D i tidningen Amateur Photographer UK, 400D fick 84 poäng, A100 fick 90.

larsborg skrev:
Kan rekommendera Sony A100, visserligen var det här ett val mellan Pentax och Canon, men ändå.

Eftersom samma person i alla trådar hela tiden rekommenderar endast och allena Pentax

Lars, visa gärna var jag rekommenderar Pentax i denna tråd "endast och allena" eller i någon annan tråd heller för den delen!

i valet mellan Pentax och Canon är det egentligen inte så mkt som skulle få mig att välja Canon. det enda som kanske skulle få mig att välja canon är den större begagnat marknaden. men Canons hus är mkt plastigare än pentaxen, den släljs dessutom med det, av fotohandlare ansett, sämsta kitobjektivet på marknaden.

Pentax har alltid haft bra optik, canon må vara större och starkare på marknaden, men det har väl aldrig garanterat än bättre produkt??
känn sockså som att canon ofta släpper ut produkter på marknaden som är lite halvfärdiga med en massa behövda uppgraderingar....

kör pentax...

Hittade en spännande funktion på sony,

Even better, when you bring the camera up to your eye to take a shot, the LCD turns off. Two sensors beneath the viewfinder pick up my eye's proximity and take action. I like that. It keeps my glasses glare free. What could be better? How about if the Sony A100 started to focus once it knew I was looking? Those two sensors do that too. Pretty smart

Makten skrev:
Helt meningslös, eftersom halvnedtryck också släcker displayen på alla (?) kameror;-)
På alla Nikonkameror kanske.
Men på en Sony/Minolta slipper du trycka ner avtryckaren bara för att släcka displayen = snabbare och smidigare ;)

FILM) (Anddje skrev:
Kallas Eye Start och finns på de flesta Minoltakameror, förutom 5D och 7D av någon anledning.
5D och 7D stänger bara av displayen, dom börjar inte fokusera.

En rätt bra grej, iaf om man inte kan länka autofokusen till en AF-knapp för tummen.

Patrick Pihl skrev:

Lars, visa gärna var jag rekommenderar Pentax i denna tråd "endast och allena" eller i någon annan tråd heller för den delen!

Japp, här kommer den, endast och allena!
"...Vet du förresten vilken kamera som säljer bäst hos Japanska kamerakedjan BIC just nu?"

Inverkar detta på försäljningen i övriga världen eller i lilla Sverige?
Tyder BIC´s försäljning på att denna kamera är bäst?
Amateur Photographer klassade Sony A100 över Canon 400D, i en test!
Många håller ändå på en Canon 400D, de har kanske tidigare Canon optik, den fungerar säkert som en utmärkt D-SLR.
Valet är ändå fritt, känslan för olika kameror är olika mellan fotografer!
- Men, vadå, denna tråd börjar likna smågrabbars triumfningar, likt:
min pappa har en Ferrari, din har bara en Merca!

larsborg skrev:

Patrick Pihl skrev:

Japp, här kommer den, endast och allena!
"...Vet du förresten vilken kamera som säljer bäst hos Japanska kamerakedjan BIC just nu?"

Lars,

Betyder det att jag rekommenderar Pentax på något sätt, i så fall hur tänker du då?

Vem böjade diskutera marknadsandelar i denna tråd?

Har jag på något sätt sagt att detta har med något annat att göra än försäljningnen hos just BIC eller att försäljningen speglar kamerans kvalité?

Patrick Pihl skrev:

Lars,

Betyder det att jag rekommenderar Pentax på något sätt, i så fall hur tänker du då?

Vem böjade diskutera marknadsandelar i denna tråd?

Har jag på något sätt sagt att detta har med något annat att göra än försäljningnen hos just BIC eller att försäljningen speglar kamerans kvalité?

Fortsätt du att "strida" för dina åsikter, om det ger dig något.
Jag går nu ut i det fina vädret och plåtar!
Det är väl det allt handlar om, med en kamera eller är det viktigare med teknik spec. diskussioner?

Snälla Patrick, det är ganska uppenbart att du pushar för Pentax, även om du kanske inte säger det rakt ut. Är det så hemskt att du inte kan erkänna det?

FILM) (Anddje skrev:
Snälla Patrick, det är ganska uppenbart att du pushar för Pentax, även om du kanske inte säger det rakt ut. Är det så hemskt att du inte kan erkänna det?

Anders, det är rätt stor skillnad att rekommendera ett fabrikat när man tror att det är rätt för frågeställaren och att göra de i "blindo i alla lägen" som Lars påstår att jag gör. Det sista är närmast en idiotförklaring av någon i mina ögon och jag tycker det är extra tråkigt om du uppfattar mina inlägg på det viset.

Om någon skulle orka läsa igenom mina inlägg så kommer ni upptäcka att jag föreslagit såväl Nikon som Canon för dem som tex behövt snabbare kameror.

papi skrev:
Jag kan tro det, du hade ju den goda smaken att likna mig med en hund i ett tidigare inlägg.

Tog du illa upp av det lilla skämtet som jag snodde av en annan här på Fs.

Det verkar ju uppenbart att folk här inne retar dig för att du försvarar dig så mycket och blir "arg" Softa ner och ta det lungt. Alla får tycka olika

Jag håller inte med om vad vissa andra skriver, men du rekommenderar ju faktiskt Pentax oftast, och det gör inte mig något, reagerade bara på att du försvarade dig med att du INTE rekommenderade Pentax.

Till "vanliga" hobbyfotografer och nybörjare som frågar vad dom ska ha för kamera brukar jag själv rekommendera Pentax eller Sony om de inte har speciella krav som bara Canon och Nikon kan fylla.
Främst för att Pentax har trevligare hus, mer finesser och lägre pris, och Sony har samma fördelar men högre pris än Pentaxen.

Ger mig själv nästan aldrig in i "objektivfighten" då det för 99% av användarna inte gör någon skillnad om det finns PC-objektiv eller inte :)

ANNONS
Götaplatsens Foto