Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photo Paper Pro vs Photo Paper Plus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Canons fotopapper för deras skrivare, vilket är bäst, Photopaper Pro, eller Photo Paper Plus (Båda glossy) vilket är bäst, både vad gäller kvalitet och hållbarhet?

Har nämligen en låda av varje, dock den ena i A4 och den andra i 10x15, så är svårt o jämföra pga storlekskillnaden samt att jag är ny med skrivaren.

Finns de i matt också?

/Jocce

Jocce skrev:
Canons fotopapper för deras skrivare, vilket är bäst, Photopaper Pro, eller Photo Paper Plus (Båda glossy) vilket är bäst, både vad gäller kvalitet och hållbarhet?

Har nämligen en låda av varje, dock den ena i A4 och den andra i 10x15, så är svårt o jämföra pga storlekskillnaden samt att jag är ny med skrivaren.

Finns de i matt också?

/Jocce

Hållbarheten på papperet är densamma. Enligt Canon tror jag att det låter så här : 25-år i album, 10-år bakom glas i en ram, 1-år liggandes framme.
Man får nog kanske ta det med en nypa salt dock?

Det finns ett mattare papper än plus semi-gloss
(MP) men det är ganska tunnt 170gr

Så här använder jag min skrivare och papper:
-Photopaper PRO om jag varit på bilutställning och vill framhäva chromglansen.

Photopaper plus semi-gloss till allt annat i fotoväg......ungefär:)

Lycka till / Ken1

ANNONS
Götaplatsens Foto