Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Östberg

Guest
2.800 för en uppgradering... bara månader efter att jag uppgraderade till CS3... suck. :)
 

Graylingman

Aktiv medlem
Hur har det varit med tidigare uppgraderingar? Har man kunnat hoppa över en version och sen uppdatera? T ex från CS till CS3?

2800 är ju mycket pengar, men man vill ju inte bli kvar på stationen för alltid när tåget går.
 

moderskeppet

Aktiv medlem
Hur har det varit med tidigare uppgraderingar? Har man kunnat hoppa över en version och sen uppdatera? T ex från CS till CS3?

2800 är ju mycket pengar, men man vill ju inte bli kvar på stationen för alltid när tåget går.
De ska skärpa till det där nu. Så här har jag förstått det:

* I sex månader gäller det som vanligt. Du kan uppgradera från ex CS direkt till CS4 för samma kostnad som från CS3 till CS4

* Sen ersätts det av en trappmodell. Det ska bli dyrare för varje uppgraderingshopp om du står över ett hopp.

Notera att detta har jag fått berättat för mig, lagrat i huvudet i två månader och nu spottat ut igen. Det kan vara fel. Jag kan ha missförstått och Adobe kan ha ändrat sig.
 

solvargen

Aktiv medlem
Jag undrar om man kan använda Adobe CS 4 till både sin PC och Mac. Eller kommer de i typ..en pc-version och en mac-version?? Tacksam för svar.
Mvh Thomas
 

peber

Aktiv medlem
De ska skärpa till det där nu. Så här har jag förstått det:

* I sex månader gäller det som vanligt. Du kan uppgradera från ex CS direkt till CS4 för samma kostnad som från CS3 till CS4

* Sen ersätts det av en trappmodell. Det ska bli dyrare för varje uppgraderingshopp om du står över ett hopp.

Notera att detta har jag fått berättat för mig, lagrat i huvudet i två månader och nu spottat ut igen. Det kan vara fel. Jag kan ha missförstått och Adobe kan ha ändrat sig.
Vore väldigt bra att få en bekräftelse på om detta stämmer och även hur trappstegen ser ut eftersom det påverkar ett beslut om uppgradering till CS4 nu eller vänta till CS5... Jag har CS3 idag... Och nej, jag har inte hunnit titta på dina videos än... :)

/Per
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Det har pratats om att framtida PS versioner ska utnyttja grafikkortets minnne för att snabba upp. Kommer det nu med CS4?

En som köpte CS3 för bara 4 veckor sedan och trots att man frågade säljaren på Adobe om det kommer en uppgradering runt hörnet så sa han nej. Kul!
 

JOdenholm

Aktiv medlem
Japp. CS4 kommer att kunna dra nytta av ditt grafikkort på annat sätt än tidigare. Som det visas på Moderskeppets video kommer man med OpenGL-stöd kunna göra saker som roteringar och zoom galet snabbt med väldigt stora bilder.

-Jimmy
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Nu går jag i väntans tider. Jag gjorde en beställning av uppgradering till CS4 i går den 23/9. Pris totalt inklusive moms och frakt från Irland: 2366,99 kr! Hyfsat pris, tycker jag!
 

Sputnik

Aktiv medlem
Jag undrar om man kan använda Adobe CS 4 till både sin PC och Mac. Eller kommer de i typ..en pc-version och en mac-version?? Tacksam för svar.
Mvh Thomas
Eftersom du kan ladda ner dem från Adobe, känns det ju galet om inte ditt serienummer skulle vara plattformsoberoende. I sådana fall skulle det bara vara att ladda ner en PC-version och en Mac-version. Fler och fler programutvecklare gör numera sina serienummer plattformsoberoende. Man kan ju bara hoppas att Adobe är en av dem!
 

solvargen

Aktiv medlem
Eftersom du kan ladda ner dem från Adobe, känns det ju galet om inte ditt serienummer skulle vara plattformsoberoende. I sådana fall skulle det bara vara att ladda ner en PC-version och en Mac-version. Fler och fler programutvecklare gör numera sina serienummer plattformsoberoende. Man kan ju bara hoppas att Adobe är en av dem!

Tack Anders.
Ringde upp Adobe och tyvärr visade det sig att jag skulle bli tvungen köpa 2st licenser. Använder Pc när jag hemma och macbook när jag reser.
Skall uppgradera mitt elements först..kanske räcker det för mig!!
Mvh Thomas
 

Choke

Aktiv medlem
Nu går jag i väntans tider. Jag gjorde en beställning av uppgradering till CS4 i går den 23/9. Pris totalt inklusive moms och frakt från Irland: 2366,99 kr! Hyfsat pris, tycker jag!
Varför beställa från Ireland? Uppdatering på Adobes hemsida visar ett pris på 2275 kr i box levererad hem till mig.
Däremot är jag fortfrande sur att det bara kostar runt 1300 kr att uppdatera i Usa.

Choke
 

Sputnik

Aktiv medlem
Tack Anders.
Ringde upp Adobe och tyvärr visade det sig att jag skulle bli tvungen köpa 2st licenser. Använder Pc när jag hemma och macbook när jag reser.
Skall uppgradera mitt elements först..kanske räcker det för mig!!
Mvh Thomas
Det var dåligt tycker jag, om det nu inte är så att de ändrat licensreglerna. Förut fick man ha programmen installerade på två datorer (just för att kunna ha det på en stationär och en bärbar). Vad spelar operativsystemet för roll då?
 

doris34

Medlem
Uppgradering

Jag har börjat jobba en hel del i PhotoShop men har "bara" PS 7.0. Kan man uppdatera den till CS4? Eller måste jag ha en CS version i botten och sedan uppdatera den till CS4?
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Varför beställa från Ireland? Uppdatering på Adobes hemsida visar ett pris på 2275 kr i box levererad hem till mig.
Choke
Därför att som jag har förstått det så ligger Adobe Store på Irland, och det var där, Adobe Store alltså, som jag hamnade när jag klickade på uppdateringslänken för att göra en beställning.
Jag får också paketet direkt levererat till bostaden, eller kanske till den rabatt jag befinner mig i rensandes ogräs, när de ringer från UPS!
 
ANNONS