Annons

Picture Style Editor 1.0

Produkter
(logga in för att koppla)

paco

Aktiv medlem
Finns detta program av Canon att ladda ner någonstans?

Förstår inte riktigt den mur av tystnad som råder kring den här nyheten. Jag kan komma på minst fem olika stilar jag vill sätta ihop själv från de kurvor jag skapat i Photoshop. Även om det bara skulle vara för att få en förhandstitt, när man är ute med kameran.

hej
det ingår väl i 40D : s skvia?

Tidigare har det varit möjligt ladda ner på:
www.canon.com
välj usa
o downloads
digital cameras
DSLR
osv

ladda ner 40D:s programvara, den funkar till alla tidigare också om de gör som de tidigare gjort

Bara en ren gissning

Roine

Jordi skrev:
Orkar någon förklara syftet med picture styles när man fotar RAW?

Om jag har förstått programmet rätt, så borde man kunna göra egna tonkurvor med programmet. Alltså bestämma allt om hur kameran tolkar bilder innan man ens kommit till inställningarna för uppskärpning, mättnad och kontrast. Eftersom det varit så tyst om det här så fruktar jag att det kanske inte handlar om något så avancerat. Kanske det inte har hunnit sjunka in än, hur häftigt det kanske ändå är.

paco skrev:
Om jag har förstått programmet rätt, så borde man kunna göra egna tonkurvor med programmet. Alltså bestämma allt om hur kameran tolkar bilder innan man ens kommit till inställningarna för uppskärpning, mättnad och kontrast. Eftersom det varit så tyst om det här så fruktar jag att det kanske inte handlar om något så avancerat. Kanske det inte har hunnit sjunka in än, hur häftigt det kanske ändå är.

Här finns färdiga Picture Styles att ladda hem och lägga in i kameran.
http://web.canon.jp/imaging/picturestyle/file/index.html>

Innan du gör det kan det vara värt att tänka på att Picture Style Editor 1.0 bara skall fungera med 40D. Canon har aviserat en verion 1.1 som skall fungera med tidigare modeller.

/Daniel

Var har du hört om 1.1? Har du läst specifikt att det bara funkar med 40D? Jag är skeptisk.

Förstår inte riktigt hur det skulle hänga ihop. Har 40D ett eget filformat och hur är det då med 1Ds-editorn?

Man behöver ju inte lägga in bildstilarna i kameran, men då får man inte heller nån förhandsvisning, förrän vid datorn.

Jaja, lite till orkar jag vänta. Fick hem Polaroid 55 film och en 545 idag.

ANNONS
Götaplatsens Foto