Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Pocketwizard till 550 Blixtar

Produkter
(logga in för att koppla)
Har beställt 3 pocketwizards för att kunna driva mina två Canon Speedlight 550 EX blixtar. Men jag behöver nått mer till att driva dom. och då undrar jag. vad mer behöver jag köpa för att kunna fyra av mina blixtar?

hehe njaa den nöten knäckte jag själv faktiskt =)
men det ska sitta något mellan pocketwizarden till 550 blixten har jag förstått. det är det jag undrar över vad jag behöver ?

jahaa.. ja vad du behöver beror på blixtens uttag..

jag kan inget om din blixt men du behöver en sladd av något slag mellan toppen av PW till blixten.

1) har du PC-uttag på blixten är det en vanlig pcsladd+konverter eller pc>tele du behöver
2) har du inte PC kontakt på blixten är det en hotshoe adapter du behöver.. det är en blixtsko som du sätter fast på blixten, från den går det en sladd, oftast PC.. som du kan koppla in i blixten med medföljande adapter

dessa tillbehör är ganska billiga och PC>tele adaptern tror jag följer med dina PW's

Ibland kan detta med 550EX och radiosandara vara lite problematiskt, aven om visa sager att det funkar. Problemet kan vara att de synkar tva ganger i rad.

Laste just detta, fast det handlar om Bowens Pulsar radiosandare.

I hooked up my Pulsar to an osciliscope and found that the Pulsar holds the XSync connection closed for about 1/6th of a second. The pulse really should be 1/60th of a second to work correctly with flashes like the Sigma 500, which for some reason continues to fire until the XSync connection is no longer closed.

Interestingly, the PocketWizard folks say that their pulse time is about the same length, though it is settable to a shorter duration with the MultiMax units. So for PW Plus II users, the same problem should exist.

ANNONS