Annons

Polaroid Land Camera 180

Produkter
(logga in för att koppla)

frsk

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en Polaroid Land Camera 180. Tanken är att använda den med filmen 665 (som ger ett positiv och ett negativ).

Någon som har erfarenheter av kameran? Positiva/negativa?

Vad bör man maximalt ge en Polaroid Land Camera 180 i god kvalitet?

Hälsningar
Fredrik

Jag har en sådan, använded till ett pack med film, sen har det inte blivit så mkt mer ..

är priset rätt säljer jag den ..

det är en mkt bra polaroidkamera, men filmen blir aningen dyr, det enda jag har att "gnälla" på är att skärpan är ganska svår att ställa, det glappar licksom lite, fast det vänjer man sig vid...

mvh

Och vad är rätt pris?

Någon annan med erfarenhet av kameran (eller någon liknande modell)?

Hälsningar
Fredrik

tar upp en gammal tråd... hur får man tagpå en land camer 180? och vad är skillnaden mellan en 180 och en 220 någon som har koll?
vad får man ge för dem?

Polaroid Land Camera 180 och 190 (eller om det nu var 195) är de dyrare av de äldre polaroidkamererna och fullt inställbara vad gäller tid, bländare o.s.v. Fram till digitalkamerans genombrott var de mycket dyra men borde nu gå att få för tusen kronor eller så. Polaroid 600 SE är en annan bra kamera. Den är dock betydligt större men till den finns å andra sidan rullfilmsbakstycke, flera olika objektiv etc. På lpfotos auktioner har den senast gått för under tusen kronor (se www.lpfoto.se). 665-filmen, som ger ett positiv och ett negativ, har dock slutat tillverkats.
Bästa,
F.

ps! din fråga via e-post kommer det svar på

neeej är det varkligen sant att den har slutat att tillverkats. detta är inte möjligt. det är ju
min favvofilm. men 55 för storformat ska de fortsätta med eller...

jaha då blir det till att köpa upp sig lite på den men den kan väl inte ligga för länge i skåpet och vänta på att bli använd...

ser fram mot ditt svar ang benen, fredrik!

ANNONS
Götaplatsens Foto